اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد

اختصاص 500 میلیون دلار از محل مازاد درآمد نفت برای آبرسانی به روستاها

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در قانون بودجه امسال‌ از محل مازاد درآمد نفت 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب منظور کردند که ‌ابلاغ هم شد.

اختصاص 500 میلیون دلار از محل مازاد درآمد نفت برای آبرسانی به روستاها
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید‌مهدی ثمره‌هاشمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آبفار استان کرمان اظهار داشت: جهاد اقتصادی مورد تأکید مقام معظم رهبری این است که باید کاری فوق‌العاده و بسیجی انجام شود تا بتوانیم بر توطئه دشمن غلبه و کشور را مستقل از بیگانگان جلو ببریم و این امر باید مدنظر و توجه جدی مدیران و مسئولان قرار گیرد.
وی بیان داشت: مدیران مجموعه وزارت نیرو برای اینکه عملکرد خوبی ارائه دهند، ملاک حرکت و معیار برنامه‌ریزی خود را در درجه اول سخنان رهبری و بعد شعارهای چهارگانه وزارت نیرو در دولت دهم قرار دهند.
ثمره‌هاشمی افزود: در دو دوره گذشته از دولت توجه ویژه‌ای به بخش آب در کشور شده و نمودار اعتبارات تخصیص یافته مبین این مطالب است به ویژه در دو سه سال اخیر که شخص رئیس جمهور با جدیت و دقت مسائل را دنبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بخش‌های مختلف به آب تخصیص یافته است، گفت: باید از این فرصت بهره و حداکثر استفاده را برد تا در این مدت کوتاه از دولت دهم کار جدی و اساسی انجام دهیم.
ثمره‌هاشمی با اشاره به شاخص بهره‌مندی آب روستایی کشور به میزان 75 درصد عنوان کرد: این شاخص در استان کرمان 65 درصد درست است و کرمان با استانی پهناور‌ و با خشکسالی‌های متمادی روبه‌رو بوده، اما باید تدبیر و با برنامه‌ریزی صحیح و مدیرت درست شرایط را کنترل کرد.
وی تصریح کرد: آبرسانی به روستاها سخت اما ممکن است، باید حداقل نیاز مردم را در بخش آب شرب و بهداشتی تأمین کنیم که با برنامه‌ریزی و شناخت اولویت‌ها‌ می‌توان در فاصله زمانی کوتاه مسائل و مشکلات آبرسانی به کرمان و در کنار آن فاضلاب را رفع کرد‌ و به شاخص کشوری رسید.
ثمره‌هاشمی خاطرنشان کرد: استان‌هایی داریم که با وجود اینکه چندان شرایط آبی خوبی ندارند، اما از میانگین شاخص‌های کشوری بالاتر هستند و پروژه‌ها را سرعت بیشتری و جدی‌تر پیگیری کردند.
وی تصریح کرد: سال جاری توجه جدی به آب روستایی شده و استثنایی‌ترین سال از لحاظ میزان اعتبارات در بخش آب روستایی است.
ثمره‌هاشمی اذعان داشت: در قانون بودجه سال جاری از محل مازاد درآمد نفت 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب منظور کردند که سه هفته قبل نیز تصویب‌نامه دولت هم ابلاغ شد.
وی گفت: از مجموع 750 ‌میلیارد تومان ابلاغ شده 500 میلیارد تومان برای آب روستایی و 250 میلیارد تومان آب‌های مرزی در نظر گرفته شده است.
ثمره‌هاشمی ابراز داشت: از 500 میلیارد تومان آب روستایی نیز 350 میلیارد تومان به حساب وزارت نیرو واریز شده و طرح توزیع استانی مشخص و در حال واریز است. 
وی بیان داشت: در این میان 24 میلیارد تومان که بالاترین رقم است به آب فاضلاب روستایی استان کرمان اختصاص داده شده است. 
ثمره‌هاشمی افزود: دولت 50 درصد از محل ماده 180 را نیز که مربوط به توسعه روستاها در کشور است به آب اختصاص داده و 360 میلیارد تومان از مجموع 720 میلیارد تومان برای آب منظور شده و به کرمان حدود 29 میلیارد تومان داده شده است. 
وی تصریح کرد: در توزیع اعتبارات خشکسالی در استان کرمان به نظر می‌رسد، چندان توجهی به بخش آب نشده با وجود اینکه رئیس جمهور 60 درصد آن را برای بخش آب اعلام کردند، اما اعداد و رقم استان نشان می‌دهد که از مجموع 34 میلیارد تومان اختصاص یافته، 8 میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی و شهری پرداخت شده است.
مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در استان کرمان مسائل و مشکلات خشکسالی و آبرسانی به ویژه در روستاها زیاد است که باید توجه جدی‌تر شود تا بتوانیم نخستین نیاز انسان‌ها را تأمین کنیم. 
ثمره‌هاشمی با بیان اینکه در بخش دوم اعتبارات خشکسالی نیز اعتبارات خوبی برای آبرسانی استان کرمان دیده شده است، عنوان کرد: این توجه نیز به این دلیل است که باید مطابق با اولویت و واقعیت‌ها کار کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه آب مشکل زیادی دارد و در گزارش‌های هفتگی آب در وزارت نیرو همواره شهرهای کرمان در لیست هستند.
ثمره‌هاشمی ابراز داشت: در بودجه 91 نیز طرح‌های آبرسانی اولویت‌دار مانند کرمان، خراسان جنوبی، بخشی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بخشی از خراسان رضوی و یزد به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر تلاش جدی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در بخش آب روستایی گفت: در بخش فاضلاب کرمان نیز عقب‌ماندگی جدی داریم، شاخص برخورداری کرمان از فاضلاب چهار درصد است که این میزان در کشور‌ 35 درصد است.
ثمره‌هاشمی اظهار داشت: شاخص برخورداری فاضلاب در بعضی از استان‌ها نزدیک 100 درصد است، نه اینکه اعتبار خاص به آن‌ها داده باشیم، بلکه کار جدی و تأمین اعتبار از موارد دیگر صورت گرفته است.
وی بیان داشت: همه تلاش مسئولان و ‌هیئت مدیره باید برای برنامه‌ریزی آینده باشد، کسی که مدیریت آب و فاضلاب را به عهده می‌گیرد، باید 24 ساعته کار و برنامه‌ریزی‌ کند تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.  
ثمره‌هاشمی افزود: باید به دنبال تأمین منابع از راه وام‌های بانکی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فروش اموال مازاد و ... باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید با شور و انگیزه کار را در کرمان دنبال کرد تا به شاخص‌های میانگین کشوری رسید، اعتبار آب و فاضلاب‌های روستایی چند برابر شهری است، اما این کافی نیست و باید به دنبال تأ‌مین منابع بود.    
ثمره‌هاشمی گفت: بودجه آب وزارت نیرو 5 تا 6 هزار میلیارد تومان در کل کشور است، اما پروژه‌های آب و فاضلاب این مجموعه 70 هزار میلیارد تومان در حال حاضر است.  
وی اذعان داشت: حرکت جدی و فعالیت مضاعفی برای بالا بردن شاخص‌های آب و فاضلاب در استان کرمان باید صورت گیرد، اگر برنامه‌‌ریزی صحیح و دقیق صورت گیرد، ‌طی دو سال می‌توانید به میانگین کشوری برسید. 
ثمره‌هاشمی با تأکید بر دقت در اجرا و نظارت مستمر بیان داشت: سال جاری 50 تا 60 میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی کرمان اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: کیفیت نباید فدا شود، نظارت باید جدی، دقیق و کارشناسانه باشد، پروژه‌ای اجرا نشود که بعد از یک سال با مشکلات زیادی برخورد کند.
مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: از افراد خبره و کسانی که بر پروژه و طرح اشراف کامل دارند، استفاده شود.
ثمره‌هاشمی ابراز داشت: مباحث اندازه‌گیری به صورت جدی در نظر باشد تا بدانیم که چه میزان تولید، ‌توزیع و هدر رفت داریم.
مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با گرامیداشت 9 دی بیان داشت: فتنه بزرگ سال 88 اساس و پایه انقلاب را که همان ولایت است، هدف قرار داده بود و می‌خواستند ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کلی دگرگون کرده و براندازی انجام دهند.
ثمره‌هاشمی تصریح کرد: باید خدا را شاکر باشیم که همه دشمنان انقلاب اسلامی از آمریکا، انگلیس، صهیونیست و عوامل داخلی آن‌ها که بعضی نیز سوابق انقلابی و حضور در مقاطع مختلف انقلاب و مسئولیت بالا داشتند، دست به دست هم دادند تا نظام را براندازی کنند.
وی افزود: اما با لطف و فضل الهی و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور به موقع و هوشمندانه ملت شجاع، مسلمان و همیشه در صحنه ایران این فتنه بزرگ خنثی شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول