اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد:

زمینه فتنه در دوران سازندگی و اصلاحات فراهم شد

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: زمینه فتنه 88 در دوران سازندگی و اصلاحات فراهم شده بود.

زمینه فتنه در دوران سازندگی و اصلاحات فراهم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران بهمن دری در اختتامیه دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری ضمن تشکر از مردم ولایت‌مدار ورامین برای میزبانی این جشنواره ارزشمند با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: باید فتنه و رویارویی با انقلاب را با تعرضات گروه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب جدا کنیم چرا که اگر فتنه را تعارض بین دو گروه سیاسی برداشت کنیم این تفکر ما را به اشتباه می‌برد.
وی با بیان اینکه فتنه 88 یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، افزود: حماسه 9 دی یکی از ویژگی‌های انقلاب که صیانت از ارزش‌ها بود، دفاع کرد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه زمانی به پیچیدگی فتنه پی می‌بریم که همه توطئه‌های دشمن علیه ایران را مورد بررسی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های فراوانی علیه ایران را شاهد بودیم اما فتنه 88 از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار بود و این توطئه‌ای عظیم علیه ایران بود که به لطف خدا، تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم خاموش شد.
دری تاکید کرد: زمینه فتنه 88 در دوران سازندگی و اصلاحات فراهم شده بود و حوادث سال 88 نتیجه این فتنه عظیم بود.
وی چند عنصر را در فتنه 88 مثمر ثمر دانست و عنوان کرد: بروز فتنه چند نکته را گوشزد می‌کند، نخست اینکه دشمن جدولی را آماده کرده بود و شروع به پر کردن خانه‌های جدول کرد و نکته دیگر استفاده از ابزارهای فرهنگی به‌صورت پنهان و آشکارا بود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دو مقطع از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بعضی حضور برخی از عناصر خارجی در بطن اغتشاشات ملموس بوده است، نخست در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در عاشورا و تاسوعا و مخصوصا زمانی که لانه جاسوسی فتح شد و دیگر ردپای خیلی ملموسی را از حضور خارجی‌ها در اغتشاشات نداریم تا در فتنه 88، در دوران انقلاب دو کشور آمریکا و انگلیس حضور داشتند اما در فتنه 88 ما شاهد حضور دبیر اول سفارت انگلیس در اغتشاشات خیابان قائم مقام بودیم و همچنین دبیر دوم این سفارت در خیابان مطهری مستقر بود و دبیر سوم سفارت انگلیس نیز در حدفاصل خیابان مفتح تا هفت‌تیر حضور داشتند و همچنین سفارت‌های سوئیس که حافظ منافع آمریکا در کشور ما است، سفارت آلمان، رمانی، لهستان، کانادا، ایتالیا و ... در جای جای اغتشاش به‌ویژه در ظهر عاشورا حضور داشتند.
دری اضافه کرد: در ظهر عاشورا شاهد این بودیم که این عناصر از ساعت 10 تا 14 حضور عینی در اغتشاشات داشتند و آنچه مسلم است این بود که دشمن به این جمع‌بندی رسیده بود که نمی‌تواند ایران را از لحاظ سیاسی و امنیتی به هیچ وجه شکست دهد به دنبال سه راهکار از بین بردن ارزش‌ها، محصور کردن در خود کشور و استحاله می‌خواست ایران را محدود کند.
وی با اشاره به کارهای پژوهشی دشمنان در ارتباط با ایران عنوان کرد: دشمنان انقلاب با کارهای پژوهشی که انجام دادند یک چشم‌انداز 20 ساله در چهار برنامه پنج ساله علیه ایران طراحی کردند و سال 2010 پایان این برنامه 20 ساله است که گفتند آن را باید عملیاتی کنیم.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اوج برنامه آنها در سال 88 انجام شد که به لطف خدا بار دیگر تیرشان به سنگ خورد، هرچند صدماتی ایجاد شد اما فرصت خوبی برای تحکیم انقلاب به‌وجود آمد.
دری با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران بیان داشت: آنها به این جمع‌بندی رسیده بودند که باید فرهنگ عاشورا را از ایرانیان بگیریم تا آنها تهی شوند و در ارتباط با این نقشه خود به دنبال چند مولفه بودند که سبب تقویت فرهنگ عاشورا می‌شود و در طی برنامه اول تا سوم برنامه‌های تدوین شده علیه ایران بنا بر اعلام خودشان 40 میلیون دلار هزینه کردند که مبلغ واقعی آن بیش از این میزان است.
وی با اشاره به شاخص‌هایی که فرهنگ عاشورا را تقویت می‌کند، گفت: دشمنان در یک پژوهشی که انجام دادند سه مولفه را به عنوان عناصری که فرهنگ عاشورا را تقویت می‌کند مشخص کردند و در راستای از بین بردن آن اقداماتی را انجام دادند که این اقدامات در دوران اصلاحات تقویت شد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: گروه نخست مورد هدف دشمنان نویسندگان بودند، گروه دوم واعظان و گویندگان و در نهایت کسانی که مجالس عزاداری را بنیان می‌گذارند و اداره می‌کنند، به‌ویژه مداحان که در این راستا شروع به برنامه‌ریزی و اقدامات کردند و در سال 2010 وقتی مشاهده کردند که نه موفق به وفول ارزش‌ها و نه محصور کردن انقلاب اسلامی و ... که از اهدافشان بود، برسند به بررسی علت عدم موفقیت خود در تضعیف فرهنگ عاشورا پرداختند که در نهایت عنوان کردند که دلیل این ناکامی وجود مرجعیت شیعه در ایران است.
دری گفت: دیدارهایی که مقام معظم رهبری به شخصه با شعرا، نویسندگان، مداحان و ... داشتند به این دلیل بود که ایشان اهداف دشمنان را می‌دانستند و به همین دلیل با این اقشار دیدار می‌کردند و رهنمودهای لازم را ارائه می‌فرمودند.
محمد حسنی مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی، جعفر ابراهیمی نویسنده و شاعر، سید مصطفی فرقانی و احمد عرب لو از نویسندگان پیشکسوت در این مراسم اختتامیه دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری حضور داشتند.
این گزارش حاکی است، اختتامیه دومین جشنواره کشوری داستان فتنه و بیداری اسلامی با حضور جمعی از خانواده شهدا، بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، محمدرضا سرشار نویسنده، پژوهشگر و منتقد، محسن مومنی رئیس حوزه هنری، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار ورامین، رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ورامین و جمعی از هنرمندان و امت حزب‌الله در سالن همایش‌های فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول