اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در ورامین

اختتامیه دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه دومین جشنواره کشوری داستان فتنه و بیداری اسلامی با حضور جمعی از فعالان عرصه ادبیات داستانی ایران در ورامین برگزار شد.

اختتامیه دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه شنبه اختتامیه دومین جشنواره کشوری داستان فتنه و بیداری اسلامی با حضور جمعی از فعالان عرصه ادبیات داستانی ایران در ورامین برگزار شد.
برگزیدگان این جشنواره پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران معرفی و از نفرات برتر تجلیل به‌عمل آمد.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کشوری داستان فتنه و بیداری اسلامی از امیر حسین فردی و رضا رهگذر دو فعال عرصه ادب و ادبیات تجلیل شد.
دبیر دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری در حاشیه این مراسم در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با این جشنواره گفت: اکنون جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری دو ساله است، این مولود مسعود در میان آتش فتنه متولد شد و از فرصت‌هایی که فتنه‌گرها فراهم کردند، ارتزاق کرد و به رشد و بالندگی رسید.
رحیم مخدومی افزود: سنت حضرت حق این چنین است دیگر نوزاد موعود را از چشم فرعونیان مخفی می‌کنی چرا که اگر چشم ناپاکشان به او بخورد، چشمان معصومش را از کاسه در می‌آورند. اما مگر حضرت حق خیرالماکرین است. صید را در دامان صیاد امنیت می‌دهد و سرانجام صید را به صیاد و صیاد را به صید مبدل می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مولود بی‌رمق جشنواره در نخستین روزهای تولد، توان ایستادن روی پاهای خودش را نداشت و صدای نحیفش از حنجره بالاتر نمی‌رفت، اما دست از غیب، بر پس گردن فرعونیان چنان کوفت که فریاد واغیرتا از سایت جرس به هوا خاست. «جرس» هوس خاموش ما را داشت، اما چنان ابلهانه بر طبل رسوایی کوفته بود که خود به فریاد ما تبدیل شد.
دبیر دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری بیان داشت: جشنواره نخست با سه عنوان کتاب «چت مقدس، خرابکار اجاره‌ای و عاشورای اغتشاش» خوش درخشید و عزم افسران فرهنگی موسسه را برای پرورش جشنواره جزم‌تر کرد.
مخدمی تاکید کرد: در حال حاضر جشنواره در سن دو سالگی خود قد و قامتی برافراشته با سه عنوان به زبان آمده و با کتب دیگری که در راه است حرف‌های تازه‌ای با مخاطبان خود می‌زند و حالا بسیاری از پیشکسوتان عرصه ادبیات داستانی این جشنواره را به اسم صدا می‌زنند و بر عکس، فرعونیان به ناچار وجود او را باور کرده و در بازار مکاره‌خود حساب ویژه‌ای برای او باز کرده‌اند، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که آسمانیان و زمینیان در مجالس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) مشغول عرض ادب و کسب معرفت بودند، سایبرهای وهابی نشسته بودند پای سیستم و سامری و تا سایت‌های جشنواره را محو کنند.
دبیر دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری در پایان تصریح کرد: این قوم فاسق در روز عاشورا، دنباله‌های همان شیطان پرستانی بودند که دو سال پیش به جرم بی‌حرمتی به عاشورا از عاشوراییان سیلی جبران ناپذیر خوردند، اما گویا نرود میخ آهنین در سنگ، فتنه همیشه باقی است و تکلیف بندگان خدا مبارزه با فتنه تا نابودی کامل آن است.
در ابتدای این مراسم محمد جعفری منش جانباز هشت سال دفاع مقدس به حاضران خیر مقدم گفت.
موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب دومین جشنواره مردمی داستان فتنه و بیداری را برگزار کرد.
این جشنواره در بخش داستان کوتاه کوتاه، داستان کوتاه و بلند (رمان) و با موضوعات
فتنه و بیداری در عصر رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع)، فتنه و بیداری طی 32 سال انقلاب اسلامی و فتنه و بیداری اسلامی در خاورمیانه و جهان برگزار شد.
محمد حسنی مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی، جعفر ابراهیمی نویسنده و شاعر، سید مصطفی فرقانی و احمد عرب لو از نویسندگان پیشکسوت در این مراسم حضور داشتند.
این گزارش حاکی است، اختتامیه دومین جشنواره کشوری داستان فتنه و بیداری اسلامی با حضور جمعی از خانواده شهدا، بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، محمدرضا سرشار نویسنده، پژوهشگر و منتقد، محسن مومنی رئیس حوزه هنری، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار ورامین، رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ورامین و جمعی از هنرمندان و امت حزب‌الله در سالن همایش‌های فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول