اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

حفظ وقار در فتنه‏ها خصلت مومن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، حفظ وقار و متانت در فتنه‏های مهم و تکان‏دهنده را از خصلت‏های مومن توصیف کرد.

حفظ وقار در فتنه‏ها خصلت مومن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی عصر امروز در جمع شماری از مردم بومهن، سرشت انسان را بالفطره در مسیر نیل به ذات اقدس باری تعالی خواند.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: ذات انسان پیش از ورود به این جهان با خداوند متعال پیمانی می‏بندد و از این رو، عذری از وی در آخرت پذیرفته نیست.
وی ادامه داد: بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، خداوند متعال انسان را به صورت ذرات آفریده است و با توجه به دستاوردهای دانش امروز بشری، همه ذرات به سوی مقصدی معین حرکت می‏کنند.
توسلی ادامه داد: از این رو همه صفات حق‏پرستی، عدالت‏خواهی، خداشناسی و توحیدی از همان اوان پیدایش در نطفه انسان ایجاد می‏شود.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به اصل حرکت ذرات خاطر نشان کرد: امروز اصل حرکت ذرات برای هیچ دانشمند و اندیشمندی پوشیده نیست.
وی با اشاره به دو خصیصه اصلی موجود در اصل حرکت کائنات گفت: در اصل حرکت کائنات، دو خصیصه مبدا و مقصد وجود دارد.
توسلی ادامه داد: مبدا یا محل آغاز حرکت هر موجودی در این عالم خداوند متعال است و مقصد نیز جایی جز ذات اقدس باری تعالی نیست.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با جمع‏بندی این مباحث در آیه‏ای شریفه از قران کریم اظهار داشت: خلاصه، عصاره و چکیده این مباحث را می‏توان در آیه شریفه "انّا لله و انّا الیه راجعون" یافت.
وی ادامه داد: نه تنها انسان بلکه همه کائنات بر اساس استعداد فطری خود در راستای حرکت به سمت و سوی باری تعالی گام برداشته و مدح و ستایش او را سر می‏دهند.
توسلی همه پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان به اهل بیت (ع) را به حفظ وقار در گرفتاری و شکر نعمت در آسایش توصیه کرد.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: از موعظه‏های گرانسنگ نبی مکرم اسلام (ص) به امیر مومنان علی (ع) آن است که "یا علی! بر مومن واجب است که دارای هشت خصلت باشد و خصلت نخست حفظ وقار و متانت در فتنه‏های مهم و تکان‏دهنده است".
وی تصریح کرد: رسول‏الله (ص) در ادامه این موعظه خود فرموده‏اند که "لازم است اگر گرفتاری برای مومن روی دهد، صبر و شکیبایی پیشه کرده و در صورت تنعم از سوی باری تعالی شکرگزاری را فراموش نکند".
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول