اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

هدف دشمن از فتنه مبارزه با اسلام و انقلاب بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف دشمن از فتنه‌ و توطئه علیه کشورمان مبارزه با اسلام و انقلاب بود.

هدف دشمن از فتنه مبارزه با اسلام و انقلاب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعد از ظهر امروز در همایش بصیرت و میثاق امت با ولایت در دارالقرآن کریم زنجان، اظهار داشت: در طول 33 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اقدام به کارشکنی‌های بسیاری علیه نظام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه کارشکنی‌های دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در راستای مخالفت با اسلام و براندازی انقلاب بوده است، ادامه داد: با وجود کارشکنی‌های بسیار دشمنان در رسیدن به این هدف خود ناکام مانده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از آغاز نهضت امام خمینی (ره) واقعه عاشورا نقش بسیار پر رنگی در فعالیت‌های انقلاب داشته است، اضافه کرد: در حماسه نهم دی ماه و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نیز واقعه عاشورا در محوریت قرار داشت.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری پرشکوه انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 یادآور شد: بسیاری از فتنه‌گران تاب و توان دیدن موفقیت کشور را نداشته و اقدام به کارشکنی کردند.
نظری با اشاره به فتنه 8 ماهه فتنه‌گران یادآور شد: هدف نهایی و اصلی فتنه سال 88 مقابله با اسلام و ایجاد جدایی بین رهبری و ملت بود.
وی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه جواب دندان‌شکن و خاموش‌کننده در برابر فتنه‌های دشمن بود، اضافه کرد: مردم با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها و معابر شهر‌ها نشان دادند که پشتیبان و پیرو ولایت‌فقیه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: مردم ایران با حضور در حماسه روز نهم دی ماه ثابت کردند که راه مردم از فتنه‌گران جدا است.
وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان از نخستین کسانی بودند که به حرمت‌شکنی در روز عاشورا واکنش نشان دادند، افزود: مردم زنجان به محض اطلاع از حرمت‌شکنی روز عاشورا، در یازدهم محرم به خیابان ریخته و انزجار خود را از این عمل فتنه‌گران نشان دادند.
نظری اذعان داشت: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همواره در دفاع از ولایت فقیه پیشگام است.
 وی با بیان اینکه مردم ایران در همه حال پشتیبان ولایت فقیه و پیرو ایشان هستند، اضافه کرد: ملت ایران با حمایت و رهبری ولایت فقیه مبارزه با استکبار جهانی را تا زمان ظهور امام مهدی (عج) ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه آموزش مذهبی و دینی دانش‌آموزان یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است، ادامه داد: اجرای طرح‌های مختلف قرآنی یکی از طرح‌هایی است که توسط وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.
نظری با اشاره اینکه آموزش و پرورش کارهای بسیاری در زمینه کارهای قرآنی انجام داده است، اضافه کرد: طرح همگام با قرآن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی یادآور شد: طرح همگام با قرآن امسال در همه مدارس راهنمایی و به صورت 100 درصد اجرا می‌شود.
مدیر کل آموزش و ‌پرورش استان زنجان با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید لوح‌های قرآنی در همه مدارس راهنمایی استان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح 42 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی زیر پوشش قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه هر لوحی که در کلاس درس نصب می‌شود روزانه سه بار تکرار می‌شود، ادامه داد: تکرار سه باره این آیه قرآنی به منظور آشنایی بیشتر و ماندگاری بهتر این آیه در ذهن دانش‌آموزان انجام می‌شود.
نظری در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی قرآن در آموزش و پرورش یادآور شد: مطابق با این طرح فرهنگیان و دانش‌آموزان به حفظ قرآن در طول یک سال می‌پردازند.
وی افزایش آگاهی فرهنگیان و دانش‌آموزان را از قرآن و ترغیب آنها به حفظ قرآن از اهداف اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: مراحل حفظ قرآن از حفظ نیم جزء آغاز و تا حفظ همه قرآن ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 2 میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت می‌کنند، سهم دانش‌آموزان و فرهنگیان استان زنجان را 40 هزار نفر اعلام کرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول