اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

ستادهای شاهد فرهنگ ایثار را بین دانشجویان تقویت کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر از مهم‌ترین وظایف دبیران ستادهای شاهد دانشگاه‌های استان است.

ستادهای شاهد فرهنگ ایثار را بین دانشجویان تقویت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، محمد کاظم پورامینی در نشست دبیران ستادهای شاهد دانشگاه‌های استان قم که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار باید در وجود دانشجویان ایثارگر تعمیق یافته و سپس در جامعه پیرامونی آنان گسترش یابد و این قشر در همه ابعاد به‌عنوان الگو مطرح باشند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود دبیران ستادهای شاهد دانشگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مشارکت بنیاد شهید در این عرصه بهره‌مند شده و برنامه‌ریزی کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: ستادهای شاهد به منظور پاسخ به آن دسته از فعالیت‌هایی شکل گرفت که در امور مربوط به دانشجویان شاهد نیاز به هماهنگی بین دستگاهی بود تا زمینه رشد و بالندگی دانشجویان شاهد در عرصه‌های علمی و فرهنگی فراهم شود.
وی بر استمرار تشکیل جلسات ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: ستادهای شاهد باید هر ترم در همه دانشگاه‌های استان تشکیل شود و از این طریق مشکلات موجود بررسی و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در راستای گسترش خدمت به جامعه ایثارگران تلاش لازم صورت گیرد.
پورامینی تاکید کرد: در راستای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی دبیران ستادهای شاهد می‌توانند از ظرفیت مرکز نخبگان و دانش پژوهان و پژوهش‌های کاربردی مرتبط با نیازهای بنیاد بهره‌مند شده و از این طریق ضمن حمایت از پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی، در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همت گمارند.
شایان ذکر است هم اکنون 3 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در 21 دانشگاه دولتی و غیر دولتی قم مشغول به تحصیل هستند.
از عمده مصوبات این نشست برگزاری جلسات دو ماهانه به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌های سراسر کشور، بررسی آیین نامه‌ها برای وحدت رویه و ابلاغ آن به دبیران ستادهای شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
انتهای پیام/غ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول