اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته دینی وزارت نیرو در خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 110 ایثارگر در صنعت آب و برق خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی از فعالیت 110 نفر ایثارگر در صنعت آب و برق خراسان جنوبی خبر داد.

فعالیت 110 ایثارگر در صنعت آب و برق خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی ظهر امروز در همایش ایثار صنعت آب و برق استان اظهار داشت: از این تعداد 12 جانباز، 87 رزمنده، 2 نفر آزاده و 25 نفر نیز خانواده شهدا هستند.
وی تصریح کرد: این میزان نسبت به جمعیت کارکنان صنعت آب و برق  استان آمار بسیار خوبی است.
دبیر کمیته دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 10 درصد از کل جمعیت وزارت نیروی خراسان جنوبی ایثارگر هستند، گفت: این امر افتخاری برای استان محسوب می‌شود.
حسینی با اشاره به فعالیت حوزه ایثارگران یادآور شد: فعالیت‌های این حوزه شامل اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ناحیه وزارت نیرو در مورد تجلیل از ایثارگران ، تست سلامت در ایثارگران و خانواده‌های آنها، برگزاری مسابقات ورزشی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا هر ساله در ایام محرم و صفر با حضور پر شور ایثارگران، بازدید میدانی از منازل ایثارگران و خانواده شهدا، حضور فعال ایثارگران در همایش‌ها و راهپیمایی‌های عمومی و شرکت فعال و پررنگ ایثارگران در ورزش‌های همگانی است.
وی یادآور شد: ایثارگر کسی است که بخشی از هستی خود را در حفظ ارزش‌های اسلامی از دست داده باشد.
دبیر کمیته دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که می‌فرماید عمر انسان با مقیاس نفس سنجیده می‌شود، افزود: این امر نشان از اهمیت و ارزش عمر انسان در دین اسلام دارد.
حسینی خطاب به جانبازان و ایثارگران گفت: باید خاطرات و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را برای فرزندان و جوانانی که در آن دوران نبوده و آن را درک نکرده‌اند بازگو کنیم.
وی ادامه داد: جوانان ما باید در حفظ و پاسداری از ارزش‌های دوران دفاع مقدس تلاش زیادی کنند.
دبیر کمیته دینی و فرهنگی وزارت نیرو در خراسان جنوبی شهادت را کوتاهترین مسیری دانست که مردان خدایی را به مقصد نهایی می‌رساند.
حسینی گفت: کسانی که از دوران دفاع مقدس به جا مانده‌اند باید پیام دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل کنند و این رسالت مهم و خطیر هم‌اکنون بر عهده جانبازان و ایثارگران قرار داده شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول