اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مسئولان قدردان ایثارگری چرامی‌ها در دفاع مقدس باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: حماسه چرامی‌ها در دفاع مقدس کم‌تظیر بود از این رو مسئولان باید با خدمت‌رسانی گسترده و بی‌منت قدردان این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها باشند.

مسئولان قدردان ایثارگری چرامی‌ها در دفاع مقدس باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، جعفر طزری  در مراسم یادواره شهدای این شهرستان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسجد صاحب‌الزمان چرام برگزار شد، اظهار داشت: شهید حماسه‌آفرین است و بزرگترین خاصیت شهید حماسه آفرینی است.
امام جمعه چرام گفت: در ملت‌هایی که روح حماسه به خصوص حماسه الهی می‌میرد، بزرگترین خاصیت شهید آن است که حماسه را از نو زنده می‌کند از این رو اسلام همیشه نیازمند به شهید و روحیه شهادت‌طلبی است.
طزری گفت: شهید با اهدا خون خویش به پیکره جامعه نیز خون تزریق می‌کند و جامعه را که در زیر آوار تجملات و مادیات در حال جان دادن است به جان می‌آورد و آن را به اصل و هویت خود که همان معنویت و خدایی بودن است، سوق می‌دهد.
وی بیان داشت: منطق شهید آمیخته با منطق عشق از یک سو و منطق اصلاح و مصلح از سوی دیگر است.
خطیب جمعه چرام گفت: منطق یک مصلح دل سوخته برای اجتماع خودش به منطق یک عارف عاشق لقای پروردگار می‌ماند و اگر شور یک عارف عاشق پروردگار را با منطق یک مصلح درک کنیم، منطق شهید به دست می‌آید.
امام جمعه چرام ابراز داشت: بعد از انبیا و اوصیا و علمایی که پیرو واقعی آنها بودند، شهدا هستند که مردم را از ظلمات و گمراهی نجات داده و به شاهراه روشن هدایت می‌رسانند.
طزری با تاسی از سخن امام علی علیه‌السلام گفت: خدا شهدا را در قیامت با بها و جلال و با عظمت و نورانیتی وارد می‌کند که اگر انبیا از مقابل آنها بگذرند و سوار باشند به احترام آن‌ها پیاده خواهند شد.
در ادامه طزری تبعیت از ولایت را از هدف اصلی پای گذاشتن رزمندگان به جبهه‌ها دانست و گفت: وظیفه ما امروز به تبعیت از شهیدان در پیروی از ولایت است.
امام جمعه چرام به ایثارگری مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چرامی‌ها در دفاع مقدس خالق رشادت‌های بی‌نظیری بودند که وظیفه مسئولان است در خدمت‌رسانی به این مردم ایثارگر کوتاهی نکنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول