اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

واگذاری همه امور ایثارگران زنجانی به دستگاه‌های دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: همه امور و خدمات ایثارگران از سال آینده توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود.

واگذاری همه امور ایثارگران زنجانی به دستگاه‌های دولتی
علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی در کشور به وظایف قانونی خود در قبال ایثارگران توجه کنند این قشر مشکلی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم و به تبع آن ایثارگران با عمل به قوانین حل می‌شود، یادآور شد: خلط موضوع، عدم آشنایی به وظایف موجب سرگردانی مردم و ایجاد بدبینی در جامعه می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: ایثارگران ارزش‌های جامعه و قهرمانان واقعی ملی و مذهبی هستند، که این جملات خوب به سرقت رفته است.
وی ادامه داد: ایثارگران ارزش‌های نظام و قهرمانان واقعی هستند که در جامعه به وضعیت آنان به نحو مطلوب رسیدگی نمی‌شود.
رشیدی یادآور شد: همه مسئولان باید در قبال ایثارگران جامعه احساس مسئولیت کرده و به وظایف خود در خصوص این قشر تاثیر گذار آشنا باشند.
وی بیان داشت: همه امور مربوط به تشییع جنازه و ساماندهی و خاکسپاری شهیدان به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید در این زمینه برنامه‌های خود را انجام دهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در حیطه مسئولیت بنیاد شهید نبوده و در این زمینه نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئول برگزاری یادواره‌های شهداست.
وی پرداختن به امور ایثارگران را از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: اجرای مصوبات قانونی، اجرای برنامه پنجم مجلس در خصوص ایثارگران، مصوبات هیئت دولت و قوانینی که دیوان محاسبات و محاسبات عمومی برای ایثارگران تصویب کرده است از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود.
رشیدی یادآور شد: اگر آنچه در قانون در خصوص حمایت از ایثارگران به تصویب رسیده است اجرایی شود، بسیاری از مشکلات این قشر حل می‌شود و اگر مشکلات ایثارگران تا کنون باقی مانده به دلیل عدم توجه به قوانین در این خصوص است.
وی با بیان اینکه اگر چه فعالیت‌های زیادی در خصوص ایثارگران تا کنون انجام شده است، افزود: در طول 32 سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای ایثارگران انجام شده اما به دلیل عدم توجه به اجرای قوانین این مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: واگذاری خدمات ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های در دست اجرای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است، که با اجرای این طرح امورات فرهنگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی مورد نظر واگذار می‌شود.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی خدمات لازم را به ایثارگران ارائه کرده و خدمات مناسبی به این قشر در بخش‌های مختلف داده می‌شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: همه امورات و خدمات ایثارگران از سال آینده توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، چرا که در این صورت سرعت ارائه خدمات افزایش یافته و موجب سرکشی بیشتر به خانواده‌های شهدا و ایثارگران شده و فعالیت‌های مطلوبی انجام می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان مطالبات ایثارگران و خانواده‌های شهدا را از دستگاه‌های اجرایی خواسته و بر خدماتی که به ایثارگران ارائه می‌شود، نظارت می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به بیکاری برخی از ایثارگران اضافه کرد: برنامه‌ریزی بنیاد براساس ایجاد اشتغال برای ایثارگران است که برای همه این جامعه که بیکار محسوب می‌شوند اشتغال ایجاد کند.
وی یادآور شد: بیشترین دغدغه بنیاد ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا برای ورود به بازار کار است.
رشیدی تصریح کرد: آیین‌نامه اشتغال به کار فرزندان شهدا اجرایی شده است، که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول