اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین مسکن بنیاد شهید خبر داد

واگذاری 100 هزار وام مسکن به خانواده شهدا و ایثارگران

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری 100 هزار وام مسکن به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور خبر داد.

واگذاری 100 هزار وام مسکن به خانواده شهدا و ایثارگران
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رستمی در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج اظهار داشت: 50 هزار مورد از این وام‌ها در بحث ساخت و ساز و 50 هزار مورد دیگر نیز به خرید مسکن اختصاص یافته است.
وی آمار پرداخت‌ وام‌های مسکن به جامعه ایثارگری در سال گذشته را 80 هزار مورد عنوان کرد و گفت: امسال این میزان 20 هزار فقره افزایش داشته است.
مدیرکل تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد از بدو تاسیس تاکنون برنامه‌های ساماندهی مسکن، خدمات وام بانکی و واگذاری زمین برای ایثارگران را مصوب و اجرا کرده است.
وی با اشاره به آئین‌نامه جدید تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیین‌نامه تامین مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی،
بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور 27 تیر ماه امسال به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است.
به گفته مدیر کل تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان، خانواده شهدا شامل همسر و فرزندان و والدین و خانواده جانبازان و آزادگان متوفی مشمول این آئین‌نامه هستند.
رستمی تصریح کرد: تسهیلات مندرج در این تصویب‌نامه به جانبازان زیر 25 درصد، صرفا برای تامین مسکن در قالب مسکن مهر و تسهیلات بانکی موضوع این آیین‌نامه به خانواده شهدا به صورت جداگانه شامل همسر، فرزندان و والدین ارائه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در اجرای بند لازم ماده 44 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند 126 قانون بودجه سال 90 کل کشور، وزارت راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن تمامی مشمولان ماده یک تا پایان برنامه پنجم توسعه در قالب تحویل زمین با رعایت الگوی مصوب مسکن تا سقف 100 مترمربع براساس قیمت منطقه‌ای به منظور ساخت مسکن و یا واگذاری واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک یا واحدهای در اختیار با مالکیت عرصه و اعیان اقدام کند.
رستمی تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تایید وزارت راه و شهرسازی به 100 هزار نفر از مشمولین ماده یک تسهیلات خرید و یا احداث مسکن پرداخت کند.
مدیرکل تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: افراد مشمول می‌توانند مشترکا از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.
وی همچنین به میزان تسهیلات بانکی برای خرید و ساخت مسکن به نسبت هر کدام 50 درصد اشاره کرد و گفت: برای هر یک از مشمولین این آیین‌نامه در شهرستان‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، 400 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها 300 میلیون ریال، سایر شهرها 250 میلیون ریال و برای روستاها 12 میلیون ریال با نرخ چهار درصد و با مدت بازپرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین شده است.
رستمی تصریح کرد: میزان تسهیلات بانکی برای خرید و ساخت مسکن در شهرهای جدید نیز معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان تعیین می‌شود.
وی معافیت پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، گاز، عوارض شهرداری و صدور پروانه تا 100 مترمربع برای هر نفر را از دیگر خدمات ارائه شده در قالب تسهیلات مسکن ایثارگران برشمرد.
مدیرکل تامین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خواستار نظارت هرچه بیشتر مسئولان در جلوگیری از فروش وام‌های مسکن در استان‌ها شد و افزود: امیدواریم واگذاری این وام‌ها در پایان برنامه توسعه پنجم منجر به خانه‌دار شدن جامعه ایثارگران شود.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول