اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی:

حضور حداکثری در انتخابات 9 دی دیگری می‌آفریند/9 دی جرقه‌ای به انبار باروت انباشته بود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مرکز بزرگداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه حماسه‌آفرینی مردم ایران در 9 دی‌ماه همانند جرقه‌ای به انبار مملو از باروت انباشته شده بود، گفت: حضور حداکثری در انتخابات 9 دی دیگری می‌آفریند.

حضور حداکثری در انتخابات 9 دی دیگری می‌آفریند/9 دی جرقه‌ای به انبار باروت انباشته بود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی محمد نائینی در جمع بسیجیان و مسئولان نهادها و
ارگان‌های شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار این شهرستان، اظهار داشت: مجموعه اتفاقات بعد از انتخابات و افشا شدن ماهیت ضد دین جریان فتنه، 4 میلیون نفر را در 9 دی با شعار حمایت از ولایت به خیابان کشید که در آن مردم انقلابی ایران ضمن خلق کردن حماسه‌ای بی‌نظیر، به همه اتفاقات واکنش نشان داده و تردیدهای همه را برطرف ساختند.
وی افزود: احمدی نژاد در تهران یک میلیون و 800 هزار رأی داشت اما حضور 4 میلیون نفر در حماسه 9دی نشانه این بود که همه آمده بودند البته نه برای دفاع از شخص و یا یک شعار خاص بلکه همه آمدند تا از خط کلی حرکت نظام و رهبری دفاع کنند.
رئیس ستاد مرکز بزرگداشت حماسه ۹ دی با اشاره به اینکه جریان فتنه ادعای تقلب در انتخابات با شعار دفاع از رأی مردم را بهانه برای آشوب قرار دادند عنوان داشت: سران فتنه در حضور مقام معظم رهبری و دستگیرشدگان در بازجویی‌های خود اعتراف کردند که امکان تقلب و جابه‌جایی رأی در انتخاباتی که مردمی مدیریت می‌شود آن هم با اختلاف 10 میلیون رأی، در آن وجود ندارد.
نائینی اضافه کرد: هر روزی که از انتخابات سپری شد به دلیل زیر سئوال رفتن اعتقادات مردم، آتش زدن پرچم سیاه امام حسین(ع) در روز عاشورا و حمایت آمریکا از سران فتنه و  اراذل و اوباش مردم از جریان فتنه بیشتر فاصله گرفتند تا روز 9دی که آنها به خیابان‌ها ریختند و حماسه "9 دی" را آفریدند و بساط فتنه که دین را هدف مستقیم خود قرار داده بود برچیدند.
نائینی افزود: مردم از عاشورا شعار تولید کردند و لعن مردم بر سران فتنه باعث تولید شعار عاشورا شد و حرکت و شعار و خواسته مردم همه عاشورایی شد.
وی گفت: در حالی که به احساس و فهم انقلابی مردم مرتب ضربه وارد شده بود و با وجود اینکه شعارهای مردم و آرمان‌های امام در روز قدس زیر سئوال رفت و شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد مردم انقلابی ایران در برابر آنان بیش از 7 ماه تحمل و صبر و حوصله کردند.
نائینی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که همیشه کربلا و امام حسین(ع) به کمک ما آمده و در 9دی بار دیگر کربلا به کمک مردم آمد بیان داشت: با وقایع روز عاشورا مردم متوجه شدند دعوا بر سر انتخابات نیست و یک جوشش مردمی به دفاع از کربلا و امام حسین(ع) و ولایت شکل گرفت.
وی همه حرکت‌های 9 دی را مدیون هنر رهبری مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: در فضایی که خیلی‌ها در آن روزها به وظیفه انقلابی خود عمل نکردند و به دلیل تردید و برآوردهای غلط و تحلیل‌های نادرست عمق مسئله را درک نمی‌کردند مقام معظم رهبری حکیمانه، شجاعانه، با درک درست، صبر  و مدیریت خوب خود به صحنه آمدند و به روشنگری پرداختند.
نائینی افزود: از برخی خواص خواسته شد وارد صحنه شده و علیه فتنه موضع‌گیری کرده و از رهبری دفاع کنند اما آنان منتظر سرنوشت جریان فتنه بودند.
به گفته وی، وابستگی‌های اقتصادی، دلبستگی به قدرت، تمایلات نفسانی، وابستگی به فرزند، آنها را آلوده کرده بود و توان برگشتن از موضع غلط خود را نداشتند.
نائینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در شرایط سختی فتنه را مدیریت کرد و در آن زمان به افرادی که سابقه انقلابی داشتند توصیه کرد تا به دام ضد انقلاب نیفتاده و گرفتار توطئه‌های آمریکا نشوند.
وی گفت: در جریان فتنه از نخبگان کشور انتظار می‌رفت به جامعه آگاهی و بصیرت دهند و با فتنه مقابله کنند و به آشکارسازی ابعاد فتنه بپردازند و از مواضع مقام معظم رهبری حمایت کنند و خط بصیرت و روشنگری را در جامعه به جریان بیندازند که این اتفاق نیفتاد و مشخص شد که در برخی از نخبگان ما دشمن نفوذ دارد و همچنین مشخص شد که نخبگان ما تحلیل درستی ندارند و با تحلیل‌های غلط و ناکافی در موضع اشتباهی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه برخی خواص با سکوت خود با جریان فتنه همراهی کردند، عنوان داشت: برخی دیگر از خواص هم در خط انقلاب و در صراط مستقیم از همان روزهای اول فتنه و از تاریخ 23 خرداد 88 از مواضع مقام معظم رهبری حمایت و فتنه را محکوم کردند و به جامعه بصیرت دادند و بسترهای لازم را برای خلق حماسه بزرگ 9 دی فراهم آوردند.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: از ابتدای انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری حرکت‌های مردمی فراوانی داشته‌ایم و همه این حرکت‌های مردمی هم در طول انقلاب نقش‌آفرین بوده‌اند و منبع اصلی قدرت نظام به حساب آمده‌اند، اما حماسه 9 دی یکی از برجسته‌ترین این جوشش مردمی است.
وی گفت: برخی افراد و رسانه‌های غربی حماسه 9 دی را با حرکت‌های اول انقلاب مقایسه کرده‌اند و برخی هم اعتراف کردند که در 20 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی در ادامه افزود: یک تفاوت بین 9 دی و روزهای دیگر مثل 22 بهمن و روز قدس وجود دارد و آن تفاوت این است که سایر راهپیمایی‌ها یک راهپیمایی برنامه‌ریزی شده است اما 9 دی با یک فرصت بسیار کم دو تا سه روزه بعد از حادثه فضاحت‌بار فتنه‌گران در روز عاشورا این اقیانوس عظیم ملت در سراسر کشور حرکتشان را شروع کردند.
نائینی اضافه کرد: در کالبد شکافی 9 دی چهار عامل نقش تعیین کننده داشته است ایمان مردم در کنار اعتقادات و  عنایات خدای متعال، سرچشمه اصلی قدرت ما در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و نیز از عوامل خلق این حماسه است. 
وی افزود: عامل چهارم عاشورا بود که همیشه کمک ما بوده است و امام راحل نیز بر همین اساس گفت، خون بر شمشیر پیروز است اما توجه نکردیم و بدون اینکه متوجه این حرف مهم که کشته شده بر کشنده پیروز است راحت از کنار آن گذشتیم.
وی با اشاره به اینکه، عاشورا منبع قدرت بوده و عاشورا بود که طومار جریان فتنه سال 88  را در هم پیچید اظهار داشت: افرادی که فتنه و جنگ نرم را باور نداشتند و دچار غفلت بودند حماسه 9 دی، این باور را در آنان تقویت کرد.
نائینی، شفاف شدن جریانات و گروه‌ها را یکی از مهم‌ترین برکات فتنه سال 88  ذکر کرد و گفت: شفاف شدن سیاست برخی جریانات، گروه‌ها و بسیاری از نخبگان یکی از نتایج مهم فتنه 88 بود در آن چهره واقعی افراد مدعی اصلاح طلبی که با نظام زاویه داشتند به خوبی عیان شد.
وی افزود: 9 دی، انتخابات را تبدیل به یک فرصت تعیین کننده برای نظام جمهوری اسلامی کرد و مشخص کرد دشمن نیز روی انتخابات کار می‌کند.
وی ادامه داد: نگاه دشمن به فرصت‌های ایجاد شده در نظام برای بهره‌گیری در جهت اهداف خود و پیاده‌سازی توطئه‌هایش در جمهوری اسلامی است.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: حماسه 9 دی نشان داد در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی جوانان و نسل چهارم انقلاب نیز با همان روحیه و عزم جوانان اول انقلاب همچنان در صحنه هستند. 
به گفته وی، در این دو سال در زمینه جنگ نرم و فتنه هزاران کتاب و مطلب نوشته شده است و یک هزار اثر ارزشمند در این زمینه جمع آوری شده است.
نائینی اضافه کرد: در مورد حماسه 9 دی طی مدت 2 سال گذشته حدود 300 فیلم کوتاه، توسط مردم به صورت خودجوش تهیه شده است.
وی همچنین راه‌اندازی صدها سایت اینترنتی، وبلاگ و نمایشگاه در مقابله با جنگ نرم دشمن را از دیگر
اقدامات و فعالیت‌های خود جوش مردم ایران در راستای حماسه 9 دی عنوان کرد.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی در ادامه با تأکید بر اینکه کشور در شرایط فعلی در اوج اقتدار و برتری در منطقه مطرح است حساس بودن شرایط فعلی با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی را یادآور شد.
نائینی با اشاره به اینکه دشمن برای انتخاباتی که پایان سال جاری در پیش داریم برنامه وسیعی دارد تصریح کرد: بیش از 5 هزار مطلب کار تئوری در فاصله بین انتخابات قبلی تا امروز در مراکز فکری آمریکا تهیه شده تا در انتخابات ایران در جهت فعالیت‌های فکری مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: دشمن تجربه انتخابات 30 ساله گذشته را دارد  و چون می‌داند که انتخابات محلی برای نمایش قدرت، اقتدار و مردم‌سالاری است به دنبال این است که انتخابات پرشور را خدشه‌دار کند و یا به مانند انتخابات سال 88 به اغتشاش و ناامنی آلوده کند. 
نائینی، جلوه دادن انتخابات ایران را به‌عنوان یک انتخابات سرد و یک انتخابات نمایشی را به‌عنوان دو پروژه آمریکایی نام برد و افزود: دامن زدن به توهم تقلب و سعی نمایش دادن مشارکت پایین مردم ایران در انتخابات از خدعه‌های آمریکا در انتخابات ایران است.
وی افزود: سلطنت‌ طلب‌ها، جریان فتنه، اصلاح طلبان و آمریکا از یک گفتمان سود می‌برند و آن پروژه‌ای به طور کامل آمریکایی است.
نائینی اضافه کرد: این اقدامات آمریکا با دو هدف بی‌‌اعتمادی به نظام در بیرون و نظام بین‌الملل برای خنثی‌سازی بیداری اسلامی است تا با این ترفند جمهوری اسلامی را بدون هویت نشان دهند و در داخل نیز با خدشه‌دار کردن اعتماد حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: مردم ایران با حضور همگانی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دی را باردیگر زنده خواهند کرد. 
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول