اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

400 عنوان کتاب با موضوع 9 دی منتشر شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون 400 عنوان کتاب با موضوع 9دی در کشور منتشر شده است.

400 عنوان کتاب با موضوع 9 دی منتشر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهمن دری شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر اظهار داشت: هر چقدر فتنه 88 پیچیده بود حماسه 9 دی نیز برای صیانت از انقلاب و نظام بزرگ بود و اقتدار نظام را نشان داد که تاکنون 400 عنوان کتاب با موضوع 9دی در کشور منتشر شده است.
دری یادآور شد: افزایش سرانه مطالعه و شمارگان کتاب از سیاست های این وزارتخانه است.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین سیاست این وزارتخانه حمایت از کتاب هایی است که به ارتقای معرفت دینی و بصیرت افزایی منجر شود .
دری ادامه داد: از برنامه‌های مهم معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه معرفی کتاب‌های برتر به جامعه هدف است که تاکنون این مهم سابقه نداشته است.
معاون وزیر ارشاد بیان کرد: تلاش می‌شود تا دو سال آینده معرفی کتاب‌های برتر به 200 عنوان افزایش یابد.
دری با بیان اینکه قرار نیست همه کتاب‌هایی که مجوز نشر می‌گیرند نیازهای فکری کل مخاطبان این حوزه را پوشش دهند، گفت: از دو هفته اخیر معرفی 10 عنوان کتاب برتر با رعایت همه شاخص‌هایی که رهبری تبیین کرده اند آغاز شده است.
این مسئول گفت: سیاست و برنامه اصلی این معاونت پاسخگویی به دغدغه‌های 25 ساله مقام معظم رهبری در حوزه نشر و کتاب است.
وی ادامه داد: در این مدت چندین حلقه مفقوده در حوزه نوشتاری وجود داشته که همواره رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود به آن اشاره دارند.
استاندار بوشهر نیز گفت: ملت مسلمان ایران با پیشینه‌ای درخشان و تحسین برانگیز با کتاب و نویسندگی انس و الفتی دیرینه داشته‌اند.
محمد حسین جهانبخش اذعان داشت: ظهور صدها نویسنده، صاحب نظر، دانشمند که تالیفات ارزشمند آنها تا کنون پشتوانه‌ای مستحکم برای نسل امروز است موید این ادعاست و اما آنچه که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد انقلابی شگرف و بی نظیر در تاریخ پرافتخار ایرانیان است.
وی متذکر شد: گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی، افزایش تالیفات و ظهور نویسندگان خوش ذوق و یا قریحه، حمایت از کتاب و کتاب خوانی عزم جدی در توسعه فرهنگ کتابخوانی، حمایت‌های ویژه از اهالی قلم، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب نشانی از رویکرد مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مقوله اساسی است.
انتهای پیام/ن20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول