اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جزایری:

حماسه 9 دی برای دشمن دردناک بود/ آموزه‌های عاشورا در 9 دی تجلی یافت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نگاه به اسناد و مدارک دشمن و به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و بررسی اتاق‌های فکر آنها نشان می‌دهد که حماسه 9 دی برای آنها بسیار دردناک بود و فکر نمی‌کردند، انقلاب بتواند از این گذرگاه به سلامت عبور کند.

حماسه 9 دی برای دشمن دردناک بود/ آموزه‌های عاشورا در 9 دی تجلی یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار سیدمسعود جزایری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست ارزیابی نیروهای مسلح در کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضع فرهنگی و اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به رویکرد مناسب نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی در وظایف خود در حوزه‌های انتظامی، امنیتی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از موقعیت خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: امیدواریم این موقعیت با استفاده از کارگروه‌های فکری، اندیشه‌ای و استفاده از نخبگانی که در مجموعه استان کرمان کم نیستند، بتوانیم، شاهد روزهای بهتری نسبت به موقعیت کنونی باشیم.
جزایری با اشاره به حماسه 9 دی اذعان داشت: 9 دی یک حماسه بزرگی بود و در طول دوره 33 ساله انقلاب اسلامی چند حماسه داشتیم که توسط مردم و به تبعیت از رهبری خلق شده است که از جمله آن حماسه‌ها باید از جنگ تحمیلی و رفع فتنه‌ها و توطئه‌هایی که علیه انقلاب شد، نام ببریم.
وی ابراز داشت: در سال 88 دشمنان انقلاب اسلامی با هدایت سیستم‌های جاسوسی خارجی در صدد شکل‌دهی توطئه بزرگی علیه کشور ما بودند.
جزایری عنوان کرد: با هدایت رهبری و حضور آگاهانه مردم در صحنه‌های مختلف آن توطئه بزرگ خنثی شد.
وی بیان کرد: این اتفاق بعد از محرم و عاشورا بود که بخشی از آموزه‌های عاشورا در این حماسه نمود پیدا کرد و مردم بصیرت خودشان را مبتنی بر یافته‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.
جزایری گفت: نگاه به اسناد و مدارک دشمن و به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و بررسی اتاق‌های فکر آنها نشان می‌دهد که حماسه 9 دی برای آنها بسیار دردناک بود و فکر نمی‌کردند با توجه به برنامه‌ریزی‌های مفصلی که انجام داده بودند، انقلاب بتواند از این گذرگاه به سلامت عبور کند.
وی با اشاره به نقش خانواده در فرهنگ اجتماعی و مبارزه با جنگ نرم گفت: از یک طرف حاکمیت باید نسخه کاملی از وضعیت جنگ نرم را در اختیار مردم قرار دهد و از طرف دیگر آحاد مختلف مردم هم باید عکس‌العمل لازم را نسبت به این جنگ داشته باشند.
جزایری بیان کرد: باید باور داشته باشیم در یک جنگ تمام عیار، پیچیده و با دشمنان قوی که دارای تجربه‌های استکباری و استعماری هستند، قرار داریم.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حرکت اول این است که این جنگ را بشناسیم و آن را باور کنیم و هر یک از ما به عنوان شهروند ایرانی و به ویژه والدین باید جایگاه و نقش خود را در این جنگ پیدا کرده و به آن عمل کنیم.
جزایری ابراز داشت: همان گونه که در جنگ تحمیلی همه اقشار مردم اعم از زن و مرد در همه سنین تلاش داشتند که جایگاه و نقش خود را در جنگ پیدا کرده و ادای وظیفه کنند، امروز همان وضعیت به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر شده و لذا به یک حضور آگاهانه و با بصیرت نیاز دارد تا بتوانیم از این جنگ هم عبور کنیم.
وی با اشاره به رسوایی‌های جاسوسی آمریکا و غرب اذعان داشت: محور کارهای فرهنگی نیروهای مسلح مربوط به صحنه جنگ نرم است و نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج و در یک بخش‌هایی نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای پدافند لازم در مقابل هجمه دشمنان در جنگ نرم برقرار کرده‌اند.
جزایری ابراز داشت: صرف نظر از کارهای دفاعی، نیروهای مسلح در حال برنامه‌ریزی عملیات‌های آفندی و تهاجمی علیه دشمنان هستند.
وی بیان کرد: آموزه‌های انقلاب اسلامی که مبتنی بر دین مبین اسلام هستند، به حدی دارای توان است که می‌تواند، آموزه‌های غربی و مادی را به چالش بکشاند.
جزایری گفت: اکنون دشمنان ما گرفتاری‌های بی‌شماری در عرصه‌های ایدئولوژیک دارند و این بهترین موقعیتی است که با آموزه‌های دینی علیه دشمن آفند کنیم و این رسالتی است که مجموعه کارهای فرهنگی نیروهای مسلح را در برگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته آمریکایی‌ها و سایر دشمنان خارجی ما ناکامی‌های اطلاعاتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زیادی داشتند که هر از چند گاهی مطرح شده است.
جزایری عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند به اشکال مختلف از جمله جاسوسی در ما نفوذ پیدا کند و به جمع‌آوری اطلاعات و فریب اطلاعاتی بپردازد و دستگاه‌های ما دارای هوشیاری لازم هستند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول