اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سیلوی بتنی کشور در خدابنده

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین سیلوی بتنی کشور اردیبهشت ماه سال آینده در خدابنده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سیلوی بتنی کشور در خدابنده
سرمایه‌گذار و مسئول ساخت سیلوی بتنی خدابنده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سیلوی مذکور با آخرین تکنولوژی روز ساخته شده است.
قاسم دارابی با بیان اینکه سیلوی بتنی ساخته شده بزرگ‌ترین سیلوی بتنی کشور است، ادامه داد: این سیلو به صورت کامل با مصالح بومی ساخته شده و هیچ گونه مصالحی از کشورهای دیگر وارد نشده است.
با بیان اینکه ساخت سیلوی بتنی از 27 خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ساخت این سیلو تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: پس از ساخت این سیلو فونداسیون 10 کندوی این سیلو در طول شش ماه ریخته شد که این امر نشان از سرعت بالای ساخت این سیلو است.
دارابی با بیان اینکه سیلوی بتنی خدابنده دارای 14 کندو است‌، اضافه کرد: هر یک از این کندوها دارای ظرفیت هفت هزار و 140 تنی برای ذخیره‌سازی گندم هستند.
وی با بیان اینکه برای ساخت سیلوی مذکور دو میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت شده است، ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذار این طرح نیز مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت این سیلو هزینه کرده است.
سرمایه‌گذار و مسئول ساخت سیلوی بتنی خدابنده در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های سیلوی مذکور یادآور شد: این سیلو دارای ماندگاری بسیار خوبی بوده و دارای دیواره‌هایی است که در زمستان داخل سیلو را گرم و در تابستان داخل آن را خنک نگه می‌دارد.
وی اذعان داشت: یکی از ویژگی‌‌های بسیار خوب سیلوهای بتنی مقاومت بسیار خوب آنهاست، چرا که سیلوهای فلزی در بیشترین زمان ممکن دارای 35 سال عمر هستند، ولی سیلوی بتنی مذکور 100 سال عمر می‌کند.
دارابی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این سیلو خریداری شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به علت سردی هوا ساخت این سیلو متوقف شده ولی به محض مناسب شدن هوا ساخت آن از سر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت کل این سیلو 100 هزار تن فضا برای ذخیره‌سازی گندم است، افزود: پیشرفت فیزیکی ساخت این سیلو تا امروز 80 درصد بوده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول