اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌‌غربی در سیلوسازی واجد رتبه برتر کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در شاخص ساخت سیلوهای ذخیره‌‌سازی گندم یکی از رتبه‌های برتر در سطح کشور قلمداد می‌‌شود.

آذربایجان‌‌غربی در سیلوسازی واجد رتبه برتر کشور است
هوشمند جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در آذربایجان غربی با آغاز نهضت سیلوسازی گام‌های موثری در راستای توسعه فضای ذخیره‌سازی گندم برداشته شد به طوری که هم‌اکنون به فضا و امکانات خوبی برای نگهداری این محصول استراتژیک دسترسی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک واحد سیلوی 40 هزار تنی در شاهین‌دژ با حضور مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: با افتتاح این سیلو، شاهین‌دژ به عنوان دومین شهرستانی است که دارای دو سیلو شناخته می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در اثر احداث و بهره‌برداری از این سیلو تحول زیادی در مبحث ذخیره‌سازی گندم ایجاد شد، تصریح کرد: بهره‌برداری از این سیلو منجر به این شد که امور تخلیه از 10 روز صف کامیون‌ها به تخلیه یک‌هزار تن در کمتر از یک ساعت برسد.
جوادی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به جز انبارهای غیراستاندارد و محدود محلی برای نگهداری گندم در سطح کشور انباری وجود نداشت، گفت: از سال 84 نهضت سیلو‌سازی در کشور آغاز شد و خوشبختانه آذربایجان غربی در حوزه ذخیره‌سازی گندم یکی از مقام‌های برتر کشور قلمداد می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: صنعت کشاورزی یکی از مهم‌ترین و مستعدترین بخش‌های استان ما قلمداد می‌شود به طوری که در صورت سرمایه‌گذاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های آن می‌توان برای استان آینده بسیار خوبی رقم زد و فرصت‌های اشتغال زیادی هم برای جوانان ایجاد می‌شود.
وی یادآوری کرد: گندم‌های خریداری شده در سال زراعی جاری نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که عوامل زیادی در محقق شدن این موضوع دخیل هستند پس این موضوع هم بیانگر ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی است.
جوادی با اشاره به اینکه ضایعات نان به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده، گفت: با  اطلاع‌رسانی مناسب اصحاب رسانه و اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان دورریز نان به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است..
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اذعان داشت: به برکت نام‌گذاری سال جدید به عنوان جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف تحول‌های زیادی به وقوع پیوسته است که هم‌اکنون در همه بخش‌ها برکات آن را شاهد هستیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول