اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی:

دو سیلوی گندم دهه فجر در آذربایجان غربی به بهربرداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت‌ سیلوهای احداث شده در آذربایجان غربی مطلوب است، گفت: دو سیلوی گندم دهه فجر در آذربایجان غربی به بهربرداری می‌‌رسد.

دو سیلوی گندم دهه فجر در آذربایجان غربی به بهربرداری می‌رسد
هوشمند جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: به دنبال آغاز نهضت سیلوسازی در استان آذربایجان غربی تعداد قابل توجهی سیلو با ظرفیت‌های متعدد و مناسب از طریق مشارکت بخش خصوصی در مناطق مختلف استان احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی به آماده شدن دو سیلو برای بهره‌برداری در آینده نزدیک و در ایام الله دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: این سیلوها با همکاری مستقیم فعالان بخش خصوصی هم‌اکنون در دست احداث هستند و پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم مراحل احداث و عدم ایجاد توقف در فرآیند ساخت‌وساز دهه فجر سال جاری برای بهره‌برداری و استفاده کردن مردم آماده شوند.
این مسئول با بیان اینکه بعد از بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای تعدادی از جوانان جویای کار فرصت اشتغال فراهم می‌شود، افزود: این طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های ماکو و شوط در دست احداث هستند که بعد از بهره‌برداری، گندم شمال آذربایجان غربی علاوه بر خوی در این دو سیلو نگهداری می‌شود و برای جوانان نیز امکان اشتغال فراهم می‌شود.
این مسئول به احداث دو سیلو در جنوب این استان هم اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد مراحل ساخت‌و‌ساز این سیلوها در سال آینده به اتمام برسد تا مورد بهره‌برداری قرار بگیرند با توجه به اینکه هر یک از طرح‌ها از ظرفیت قابل توجهی برخوردار هستند حجم زیادی از گندم تولیدی استان در آنها ذخیره‌سازی خواهد شد.
جوادی ظرفیت نگهداری گندم استان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با بررسی میزان گنجایش سیلوها، انبارهای بخش خصوصی و دولتی مشخص می‌شود ظرفیت ذخیره‌سازی استان بسیار بالا است به طوری که آذربایجان غربی در این حوزه جایگاه ویژه بین استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای کیفیت نان در استان اشاره کرد و افزود: کیفیت نان به مولفه‌های مختلفی در امور گوناگون بستگی دارد که مهم‌ترین این عوامل تهیه گندم و آرد با کیفیت، استفاده از شیوه انتقال دهی مناسب  گندم به آرد است.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اظهار داشت: در طول سال جلسات مختلفی با انجمن صنفی کارخانه‌ها برگزار می‌شود تا در راستای ارتقای کیفیت نان با اتخاذ تمهیدات مناسب، اقدامات لازم انجام شود که این امر منجر به ارتقای مرغوبیت نان می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول