اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های خشکسالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی گفت: 6 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و حوادث استان به اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص یافت.

اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های خشکسالی
موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و همچنین تکمیل و تجهیز طرح‌های پیشگیری از سیلاب، رسوب گیری و ... هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته منابع طبیعی استان به 23 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با مدیریت بحران برای اختصاص 15 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های خشکسالی به توافق رسیده که نهایتاً به خاطر کاهش اعتبارات ستاد حوادث استان با اختصاص 6 میلیارد و 900 میلیون ریال موافقت شد.
صابری گفت: البته احتمال افزایش اعتبارات خشکسالی و حوادث اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی تا پایان سال مالی 90 وجود دارد.
وی همچنین اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاهش اثرات خشکسالی را در استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح‌های نقش بسزایی در کاهش اثرات خشکسالی داشته و در منطقه‌ای که این طرح‌ها به اجرا درآمده اثرات خشکسالی به حداقل رسیده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی  اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاهش سیل و فرسایش و تغذیه منابع آب‌های زیر زمینی در استان که از نظر منابع آبی دارای محدودیت است نقش بسزایی دارد.
بیش از 70 درصد از وسعت 28 هزار کیلومتری خراسان شمالی را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/خ۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول