اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر فردوس خبر داد:

اختصاص حداقل اعتبار خشکسالی به عشایر فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر شهرستان فردوس از اختصاص حداقل اعتبارات خشکسالی استان به عشایر شهرستان فردوس خبر داد.

اختصاص حداقل اعتبار خشکسالی به عشایر فردوس
ولی‌اله داروغه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با وجود نخستین و بزرگ‌ترین سایت اسکان عشایر در منطقه کجه وچاهنوی فردوس، کم‌ترین میزان اعتبارات خشکسالی استان به عشایر این شهرستان اختصاص یافت.
وی گفت: شهرستان فردوس نسبت به سایر شهرهای استان، بالاترین میزان خشکسالی را داشته است که مسئولان باید با توجه به این مسئله، درصد بالاتری از اعتبارات خشکسالی را به عشایر شهرستان فردوس اختصاص دهند.
داروغه با اشاره به اینکه 25 درصد تولیدات دامی شهرستان فردوس توسط عشایر تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر 959 خانوار عشایری در پنج کانون و 69 محله عشایری اسکان دارند.
رئیس اداره امور عشایر فردوس آبدکی، طاهرآباد، ابراهیم آباد، کجه و چاهنو را پنج کانون اسکان عشایر برشمرد و تصریح کرد: بیش از 30 درصد جمعیت عشایری فردوس در منطقه کجه و چاهنو ساکن هستند.
وی سابقه تاریخی منطقه کجه و چاهنو به عنوان نخستین منطقه عشایرنشین شهرستان فردوس از گذشته تاکنون و وجود بیش از 40 حلقه چاه کشاورزی در این مناطق را دلایل تجمع عشایر در این دو منطقه عنوان کرد.
داروغه یادآور شد: اقدامات زیربنایی از سال‌های گذشته تاکنون در مناطق عشایرنشین انجام و در حال حاضر نیازهای اولیه عشایر شامل، برق، آب، تلفن، خانه عالم، خانه بهداشت و احداث انبار ذخیره علوفه در منطقه چاهنو تامین شده است.
رئیس اداره امور عشایر فردوس از ایجاد خانه عالم در دو منطقه عشایرنشین کجه و ابراهیم‌آباد خبر داد و با اشاره به جمعیت بالای 100 خانواری منطقه چاهنو، ایجاد خانه عالم و خانه بهداشت را از نیازهای عشایر این منطقه عنوان کرد.
وی کمک به جبران بخشی از خسارات خشکسالی به دامداران عشایر و کمک به انتقال آب چاه موتورهای کشاورزی با لوله در محله‌های عشایری را از جمله نیازهای قشر عشایر این شهرستان دانست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول