اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

سابقه افراد عامل شناخت و بصیرت نیست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: سابقه افراد در مراحل مختلف و گذر زمان عامل شناخت و بصیرت نیست.

سابقه افراد عامل شناخت و بصیرت نیست
سعید اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با بیان این‌که سابقه افراد در مراحل مختلف و گذر زمان عامل شناخت و بصیرت از مسیر درست و تعیین شده نیست، اظهار داشت: می‌توان نمونه این افراد را طلحه و زبیر نام برد که با وجود سوابق درخشان در زمان پیامبر اکرم (ص) دچار بی‌بصیرتی و گمراهی شده و از خط واقعی انحراف پیدا کردند.
وی یکی از این منحرفان را عبدالله‌ابن عباس در زمان امامت امام حسن (ع) توصیف کرد و افزود: این فرد با وجود سابقه درخشان در دینداری و معرفت به عوض پیوستن به اردوگاه امام حسن (ع) تسلیم معاویه شد و تمام سرمایه‌های خود را به یک لحظه از دست داد.
اسدی در ادامه سخنان خود عقلانیت، عدالت و معنویت را زمینه‌ساز شکل‌گیری بصیرت و شاکله تدین و دینداری توصیف کرد و ادامه داد:‌ ملت ایران در 9 دی عقلانیت، عزت‌خواهی، عدالت‌طلبی و معنویت‌گرایی را سرمشق خود قرار داد و موضع خود را روشن و شفاف در حمایت از ولایت نشان داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر کس در این روز پشت سر مردم مواضع خود را روشن کرد به جریان انقلابی ملقب گشت و در این روز صف فاسقان و ناکثان از حق‌گویان جدا شد.
اسدی عامل اصلی فتنه را دشمنان خارجی و برخی فریب‌خوردگان داخلی معرفی کرد و گفت: بصیرت ملت ایران بعد از گذشت دو سال از حادثه 9 دی امروز به الگو و قدرت بیداری اسلامی تبدیل شده و همه مستکبران را به خطر انداخته است.
وی تصریح کرد: ما در این مسیر نباید به پیشرفت خود مغرور باشیم بلکه باید از گذشته همیشه عبرت بگیریم و درس‌های آموزنده آن را فراروی راه آینده خود قرار دهیم.
به گزارش فارس، استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام بهترین راه در ارتقای شاخص‌های بصیرت و روشنگری است و در این زمینه امت اسلامی می‌توانند با وحدت و خروش خود دشمن را زمین‌گیر کنند.
وی یاد خدا، داشتن عقلانیت، هوشمندی، تداوم راه امام و اصالت خون شهدا را از عناصر تأثیرگذار در این امر برشمرد و اظهار داشت: اگر جامعه دچار عافیت‌طلبی، لجاجت، هواهای نفسانی و شهوانی و ملاحظات مادی و گرفتار زرق و برق دنیا شد در آن صورت خطا و اشتباه در آن جامعه به یقین دور از ذهن نیست.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول