اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

ولایت فقیه و بصیرت مردم عامل شکست فتنه بود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: در انقلاب اسلامی آنچه سبب خنثی شدن نقشه‌های فتنه‌گران شد، ولایت فقیه و بصیرت مردم بود.

ولایت فقیه و بصیرت مردم عامل شکست فتنه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی،‌ قهرمان رشید در جمع مردم خضری اظهار داشت: مشروعیت الهی که بر پایه ولایت مطلقه فقیه استوار است یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در دنیا بی‌بدیل و بی‌نظیر است.
وی مقبولیت مردمی و حضور مردم در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را یکی دیگر از این عوامل دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم، انتخابات است این در حالی است که تاکنون در ایران 29 انتخابات برگزار شده و سی‌امین انتخابات مربوط به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و در این راستا هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که مانند ایران انتخاباتی آزاد و سالم برگزار می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نماد و نمود مردم سالاری دینی و دموکراسی حقیقی دانست و ادامه داد: وجود فتنه‌گران و توطئه‌گران یک قاعده مهم تاریخی از صدر اسلام تاکنون است و در تمامی مقاطع تاریخی حضور داشته و در مقابل حکومت‌های الهی و مردمی ایستاده‌اند.
رشید به وجود توطئه‌گران در زمان حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در عصر مشروطه نیز گروهی اخلال‌گر موجب به وجود آمدن حکومت رضاخان شدند که نشان دهنده وجود فتنه‌های متعدد در طول تاریخ است.
وی به وجود فتنه‌های مهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تلاش کرد تا با استفاده از وجود بنی صدر خائن در رأس انقلاب، اصل نظام را مورد هجوم قرار دهد که با رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل (ره) و بصیرت و هوشیاری مردم این نقشه آنان نقش بر آب شد.
استاندارخراسان جنوبی فتنه بعد از انتخابات 88 را یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین فتنه‌های تاریخ انقلاب دانست و یادآور شد: در این فتنه دشمنان جاهل در داخل با خط گرفتن از اتاق‌های فکری که در خارج طراحی شده بود 8 ماه مشکلات فراوانی را برای نظام ایجاد کردند که حضور حماسی مردم ولایت‌مدار ایران در 9 دی ماه 88 موجب شد بار دیگر یاس و ناامیدی بر اردوگاه دشمن سایه افکند.
رشید ادامه داد: در فتنه سال 88 کسانی که اعتبار خود را از انقلاب و نظام گرفته بودند به دشمن در دستیابی به اهدافش کمک کردند چرا که قدرت طلبی و غلبه هوای نفس چنان بر آنها سایه افکنده بود که قدرت تشخیص حق برای آنها سخت شده بود و به جای اینکه رقابت در خدمت رسانی و سازندگی داشته باشند به فکر رقابت در قدرت بودند.
وی یادآور شد: مردم با بصیرت ایران اسلامی باید به هوش باشند که فتنه هیچگاه پایانی ندارد و هرچه ما به اهداف مقدس و الهی خود در انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم فتنه‌ها نیز عمیق‌تر شده و فتنه‌گران با اقدامات پیچیده‌تر سعی در ایجاد اخلال دراین زمینه دارند.
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آنچه انسان را در مقابل آسیب‌ها و فتنه‌ها مصون نگه می‌دارد توسل به منبع وحی و تکیه بر احکام اسلام نابی است که توسط امام راحل(ره) از اسلام آمریکایی تفکیک و به جهانیان عرضه شد.
رشید به وجود رهبری پیامبرگونه در تمامی مقاطع انقلاب به عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی در برابر مشکلات یاد کرد و ادامه داد: در فتنه 88 نیز مدیریت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که نگذاشت دشمنان قسم خورده انقلاب به اهداف خود دست پیدا کنند.
وی هوشیاری و بصیرت مردم را یکی دیگر از ارکان موفقیت انقلاب در مقاطع مختلف دانست و افزود: مردم ایران اسلامی همواره با هوشیاری و بصیرت و با تبعیت هوشیارانه از رهبر انقلاب اسلامی نقشه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کردند.
مقام عالی دولت در استان حفظ وحدت و انسجام را یکی دیگر از ارکان موفقیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: همه باید با حفظ وحدت در راستای صیانت از نظام و انقلاب پشت سر رهبرمان حرکت کنیم تا بار دیگر تمامی سناریوهای دشمن برای به زانو در آوردن ایران به خودشان برگردد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول