اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا:

ولایت چشم بصیرت انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا گفت: ولایت چشم بصیرت انسان و محور و اساس اسلام بوده و می‌تواند ریسمان بندگی و عبودیت بنده و پروردگار را محکم کند.

ولایت چشم بصیرت انسان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری یکشنبه شب در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فدائیان ولایت که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: حادثه عظیم عاشورا رویدادی است که در طول تاریخ بشریت بی‌مانند بوده و تکرار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه حادثه عاشورا نتیجه انحراف از غدیر است، گفت: در غدیر‌خم بیش از آنکه بحث ولایت امیرالمومنین علی(ع) مطرح باشد، بحث تربیت بنیان توحید مطرح بود، زیرا شرط ورود به دژ مستحکم کلمه الله، ولایت و مودت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در غدیر‌خم صراط مستقیم و نقشه راه را برای رسیدن به قلعه امن توحید به بشریت نشان دادند و این صراط همانا امامت و ولایت است که همچون نور درخشان می‌تواند زمینه بهره‌مندی از دیگر نعمت‌های الهی باشد.
وی همچنین تصریح کرد: امروز انسان‌ها از امکانات زیادی برخوردار هستند اما چون از نور ولایت بی بهره‌اند، نمی‌توانند از این امکانات به درستی استفاده کرده و امروزه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
ماندگاری با بیان اینکه هر کس از نور ولایت بی‌بهره است همانند انسان کوری است که در یک مکان پر از وسایل مرتب به زمین می‌خورد ابراز کرد: ولایت چشم بصیرت انسان و محور و اساس اسلام بوده و می‌تواند ریسمان بندگی و عبودیت بنده و پروردگار را محکم کند.
وی تصریح کرد: بصیرت یعنی آنکه انسان بداند ولی امر نسبت به خودش نزدیک‌تر و بالاتر است و همه کارهایمان باید بر اساس امر و فرمایش ایشان بوده و زیر نظر ولی الله انجام شود.
رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا گفت: هر کس به امر خدا در جایگاه ولایت قرار می‌گیرد، فهم او و سخنی که می‌گوید بر فهم و نظر دیگران اولویت دارد و هر کس این مسئله را با عمق جان درک کند، رابطه‌اش با ولی همچون عبد و مولاست.
وی عقل انسان را به مثابه فانوسی دانست که بتوان با آن مصباح درخشان وحی و فرمایش ولی خدا را درک کرد و گفت: اینکه در جریان فتنه برخی خواص مردود شده و عموم مردم نمره قبولی گرفتند همین بود که آن خواص مردود عقل و اندیشه خود را بالاتر از رای و نظر ولی فقیه می‌دانستند اما مردم سخن رهبری را فصل‌الخطاب و آخرین کلام می‌دانند.
ماندگاری خاطرنشان کرد: هر کس از ولایت فاصله بگیرد در یک فضای تاریک قرار گرفته و چشم خود را برای دیدن بالاترین نعمت‌ها هم از دست می‌دهد و هیچ‌گاه مسیر بهره‌مندی از نعمت‌های الهی را درک نخواهد کرد و هرچه بیشتر به نعمت‌های الهی دست پیدا کند بیشتر در گمراهی و منجلاب فرو می‌رود.
وی همچنین مراتب ولایت را مورد توجه قرار داد و گفت: ولایت حقیقی از آن پروردگار متعال است که این ولایت را به رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تفویض کرده و در زمان غیبت نیز با صدها ادله نقلی و عقلی این ولایت در عصر غیبت در اختیار ولایت فقیه قرار گرفته است.
رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا عنوان کرد: ولایت، اعتقادی در فکر و اندیشه، احساسی در قلب و عملی در اعضا و جوارح است و دشمنان به دنبال از میان بردن این اندیشه، احساس و عمل به تکلیف هستند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت و مرجعیت تصریح کرد: امروز دشمنان برای اینکه مردم به ویژه جوانان از روحانیت فاصله گرفته و آنها را ندیده و سخنان آنها را نشنوند، بسیار تلاش کرده و برای بدگمان کردن مردم به آنها و خدشه‌دار کردن روحانیت توطئه‌های بسیاری انجام می‌دهند.
مانگاری در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به خوبی دریافته‌اند که اگر مردم در مسیر ولایت قرار گرفته و پیرو امر و فرمایش ایشان باشند، مسیر حق و حقیقت را به خوبی دریافته و هیچ‌گاه در برابر مستکبران به زانو در نمی‌آیند.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول