اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی خبر داد

نصب سکوی فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا اسفند ماه

خبرگزاری فارس: مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی گفت: سه پایه سکوی فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا اسفندماه سال جاری در خلیج‌فارس نصب می‌شود.

نصب سکوی فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا اسفند ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر عباس حاج‌حسینی ظهر امروز در بارگیری سه پایه سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوب در تأسیسات دریایی این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم اولیه قرارداد در بخش فراساحلی فاز 15 و 16 حدود 294 میلیون دلار بوده که در تعدیل نخست این ارز به 370 میلیون دلار افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر عملیات لوله‌گذاری دریایی این دو فاز مشترک گازی در خلیج‌فارس به پایان رسیده است.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی ایران تصریح کرد: برای تکمیل ‌لوله‌گذاری، برخی از فعالیت‌های دریایی همچون نصب باسکول‌ها و برخی از پایه‌های لوله در خلیج‌فارس باقی مانده است.
وی اضافه کرد: تاکنون حجم قراردادهای این پروژه با افزایشی سه برابری از مرز 700 میلیون دلار عبور کرده و در کل راه‌اندازی همه بخش‌های فراساحلی این دو فاز مشترک گازی در خلیج‌فارس تا تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید.
حاج‌حسینی ادامه داد: در مجموع حدود 230 کیلومتر لوله‌گذاری دریایی در فاز 15 و 16 پارس جنوبی انجام شده و البته پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه سال آینده عملیات لوله‌گذاری این دو فاز مشترک گازی در خلیج‌فارس به پایان برسد.
وی همچنین در خصوص ساخت سایر سازه‌های فراساحلی فاز 15 و 16 پارس جنوبی با اعلام اینکه در مجموع در این پروژه حدود 15 هزار تن سازه فراساحلی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تاکنون دو جکت هر کدام به وزن تقریبی 2 هزار و 500 تن در خلیج‌فارس نصب و راه‌اندازی شده است.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل تأخیر در نصب و راه‌اندازی سازه‌های فراساحلی فاز 15 و 16 پارس جنوبی خرید خارجی برخی از اقلام و تجهیزات از خارج از کشور بوده است.
وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی سه پایه سکو و عرشه‌های سنگین در مجموع به وزن تقریبی 10 هزار تن تا تیرماه سال آینده، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌شود تا تابستان سال آینده نصب چهار جکت سه پایه چهار پل و دو عرشه سنگین در خلیج‌فارس به پایان برسد.
حاج‌حسینی همچنین از نصب سه پایه سکو فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا اسفندماه سال جاری در خلیج‌فارس خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در تعدیل دوم حجم این قرارداد از مرز 700 میلیون دلار عبور کند.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه تحریم‌ها برخی مشکلات را بر سر راه کار قرار داده اما در این مسیر از هیچ کوششی برای ایجاد خودکفایی و پیشرفت دریغ نکرده‌ایم.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی ایران در پایان نیز چنین گفت: این حرکت گامی مثبت در راستای خودکفایی ابعاد تجاری و اقتصادی ایران است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول