اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبر داد:

پیشرفت 48 درصدی پالایشگاه خشکی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از پیشرفت 48 درصدی پالایشگاه خشکی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبر داد.

پیشرفت 48 درصدی پالایشگاه خشکی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، فرهاد ایزدجو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی برای توسعه پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی در مسیر رشد و توسعه در حرکت است و امیدوار هستیم شاهد پیشرفت قابل‌قبولی باشیم.
وی افزود: فاز 22 تا 24 پارس جنوبی به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، تولید سالانه 1/1 میلیون تن گاز مایع برای صادرات و تولید روزانه 77 هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات طراحی شده است.
ایزدجو تصریح کرد: تولید یک میلیون تن در سال گاز اتان برای تامین خوراک پتروشیمی و همچنین تولید روزانه 400 تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات این فاز است.
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از پیشرفت 40 درصدی این طرح گازی تا اواخر آذر ماه خبر داد.
ایزدجو با اشاره به پیشرفت 3 درصدی مراحل ساخت و توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی طی یک ماهه گذشته بیان کرد: پیشرفت واقعی این فاز گازی که توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی در حال اجراست اکنون به بیش از 36 درصد رسیده است.
وی افزود: با توجه به خریدهای انجام شده و نیز تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت این پروژه طی ماه‌های آتی افزایش مناسبی داشته باشد.
ایزدجو با اشاره به لزوم تسریع در توسعه بخش دریایی فاز های جدید از تامین یک دستگاه دکل حفاری جدید برای انجام بسته نخست مراحل حفاری این فاز خبر داد و گفت: تاکنون اقلام حفاری دو حلقه چاه توصیفی و بخشی از تجهیزات 36 حلقه چاه قابل حفاری، تامین و خریداری شده است.
این مسئول اضافه کرد: ضرورت انجام مطالعات مهندسی بیشتر از پیش‌بینی‌های گذشته و در نتیجه تاخیر در شروع ساخت سکوها و همچنین تأخیر در تأمین دکل‌های حفاری مورد نیاز از جمله دلایل تاخیر نسبی پیش آمده در بخش دریایی این پروژه است.
ایزدجو خاطرنشان کرد: به زودی با اجرای برنامه جدید ساخت سکوها و سازه‌های دریایی و نیز انتخاب پیمانکاران فرعی بخش حفاری، پیشرفت تازه‌ای در حوزه دریایی فازهای 22 تا 24 ایجاد خواهد شد و بر اساس برنامه از قبل تعیین شده، پیش‌بینی می‌شود در ماه سی و پنجم پروژه، نخستین محصول پالایشگاه تولید شود.
وی از پیشرفت 48 درصدی پالایشگاه خشکی این فازها خبر داد و اذعان داشت: انجام 161 هزار متر مکعب بتن‌ریزی، نصب بیش از 21 هزار تن سازه‌های فلزی در پالایشگاه خشکی و اتمام بیش از 90 درصد از مراحل مهندسی پالایشگاه خشکی از پیشرفت‌های عمده این فاز در ماه گذشته است.
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی یادآور شد: عملیات ساخت حوضچه آبگیر 40 هزار مترمکعبی و اجرای لوله‌های بتونی زیر زمینی در پالایشگاه به طول 2160 متر نیز به اتمام رسیده است.
ایزدجو گفت: باید از همه توان و ظرفیت موجود در پارس جنوبی برای رشد و توسعه بیشتر استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول