اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه سال آینده صورت می‌گیرد؛

آموزش 14 هزار نفر برای اشتغال در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با پارس جنوبی امضا کردیم باید تا سه سال آینده 14 هزار نیروی کار برای اشتغال در پارس جنوبی را آموزش دهیم.

آموزش 14 هزار نفر برای اشتغال در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر بهزاد حشمتی صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه آموزش نیروهای مورد نیاز پارس جنوبی به عهده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته و ما بر این اساس افراد جویای کار را در رشته‌های مختلف از جمله حوزه ساختمان، بهره‌ برداری، داربست بند، برق، آلموتور، لوله‌کشی صنعتی و ...آموزش می‌دهیم .
وی افزود: در رشته‌های آلموتور و داربست بند 450 نفر، برق 221 نفر، جوش 245 نفر، جوش پلیمری 60 نفر، لوله کشی صنعتی 130 نفر و در مجموع یک‌هزار و 160 نفر را در پارس جنوبی تاکنون آموزش داده‌ایم.
حشمتی اضافه کرد: همچنین 591 نفر در رشته‌های جوش برق و جوش پلیمری در حال آموزش هستند  و تا پایان سال نیز 240 نفر در رشته جوشکاری، 120 نفر در رشته برق آموزش می‌بینند.
معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با پارس جنوبی امضا کردیم باید تا سه سال آینده 14 هزار نیروی کار برای اشتغال در پارس جنوبی را آموزش دهیم.
حشمتی افزود: در سه ماهه چهارم امسال نیز یک‌هزار و 593 نفر را در بخش‌هایی غیر از نفت و گاز آموزش داده‌ایم.
وی گفت: راه‌اندازی کارگروه جوار در شرکت آریا ساسول و پیش‌بینی دوره‌های ‌آموزش ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای آموزش آنها در مراکز آموزش از دیگر  اقدامات انجام شده است.
مدیرکل دفتر اموراقتصادی استانداری بوشهر نیز گفت: هماهنگی بیشتر بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و اداره کل استاندارد استان بوشهر به منظور روان‌سازی در زمینه بازرسی و نظارت در حوزه تجارت ضروری است.
 عباس تبرکی اضافه کرد: در 10 روز آینده همه اطلاعات و آمار شرکت‌های صنعت پرورش میگو به منظور اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت توسط اداره کل شیلات بررسی و نتیجه به کارگروه تخصصی اقتصادی این استان اعلام شود.
تبرکی ادامه داد: با توجه به درخواست و پیگیری مردم بندر عامری مبنی بر استقرار دفتر گمرک در این بندر و با وجود تاکید امام جمعه واستانداربوشهر رسیدگی به آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول