اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

انعقاد 3 قرارداد بزرگ خارجی توسط شرکت تأسیسات دریایی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ساخت و مهندسی تاسیسات دریایی از انعقاد سه قرارداد بزرگ خارجی توسط این شهرکت با وجود اعمال تحریم‌های کذایی استکبار خبر داد.

انعقاد 3 قرارداد بزرگ خارجی توسط شرکت تأسیسات دریایی
 به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با برخورداری از بیش از 17 سال تجربه قادر به طراحی، خرید، ساخت و نصب تمامی انواع لوله‌های زیردریایی و سکوهای ثابت فرآوری است و یکی از بزرگترین ناوگان‌های دریایی خاورمیانه مرکب از شناورهای مخصوص لوله‌گذاری زیر دریا را اداره می‌کند.
این شرکت همچنین گروهی از بهترین متخصصان این صنعت را در اختیار دارد، برخی از مهمترین نقاط قوت این شرکت ایرانی مدیریت پروژه، مهندسی، خرید، تولید و ساخت، اندود بتن لوله و عملیات دریایی است.
چندی پیش نیز در یک اقدام کم‎نظیر و به منظور سرعت بخشیدن به پروژه‌های میدان مشترک نفت و گاز که اولویت اصلی دست‌اندرکاران صنعت نفت به شمار می‌آید، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر عملیات ساخت سکو، جکت‌ ولوله‌گذاری را به طور همزمان شروع کرد.
برای بررسی آخرین دستاورهای متخصصان ایرانی در صنعت تاسیسات دریایی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های این شرکت گفتگویی با علی طاهری مطلق مدیر عامل این شرکت ترتیب داده‎ایم که در زیر می‌خوانید:

* فارس: نحوه‌ عملکرد اجرایی شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر را به اختصار تشریح کنید؟
* طاهری مطلق: شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر را باید در سه بعد مهم طبقه‌بندی کرد.
بعد بین‌المللی که سلطه شرکت‌های چند ملیتی را در این صنعت استراتژیک شکسته و با انعقاد قراردادهایی در سطح جهان نام و نشان ایران را در عرصه جهانی به نمایش گذاشته است.
بعد ملی که توانسته نیازهای شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز را در فراساحل، ساخت سکو، جکت و لوله‌گذاری در بستر دریا را تامین کند.
بعد منطقه‌ای اینکه حضور این شرکت در خرمشهر در جذب نیرو‌های محلی و بومی تأثیرگذار بوده‎ است.

* فارس: در زمینه استخدام نیروها و کاهش نرخ بیکاری نیروهای بومی در منطقه خرمشهر چه اقداماتی انجام داده‎اید؟ 

* طاهری مطلق: از نیروهای متخصص، ماهر، نیمه ماهر و نیروهای ساده خرمشهری در این شرکت استفاده کردیم و به نظر می‌آید با توسعه این شرکت شاهد تحولی در اقتصاد خرمشهر خصوصا در سال جهاد اقتصادی باشیم.
امید است با کاهش نرخ بیکاری، تحولی در توسعه فرصت‎های کارآفرینی و بهبود سطح اشتغال بومی و ارتقای سطح تولید و افزایش مهارت‌های فنی و مهندسی در خرمشهر رخ دهد.

* فارس: آیا طرح‌هایی در دست اجرا دارید؟ مهمترین آنها دربرنامه‌های آتی چیست؟
* طاهری مطلق: شرکت تاسیسات دریایی شرکت رو به رشدی است به گونه‌ای که ما می‌توانیم بگوییم تمام بخش‌های مربوط به فراساحل و دریا و پروژه‌های نفت و گاز به وسیله این شرکت و شرکت‌های اقماری زیر مجموعه انجام می‎شوند، اغلب سازه‌های دریایی اعم از سه‌پایه‌ها و جکت‌هایی که سکوها روی آن بنا می‌شوند و اکثر پروژه‌های جدید پارس جنوبی در واقع در خرمشهر انجام می‎شوند.
در حال حاضر پنج  سکو در حال ساخت است و در سال آینده تعدادی دیگر از آنها ساخته می‌شوند که مجموعا تعداد آن‌ها به 12 سکو خواهد رسید.

* فارس: روند رو به رشد شرکت را چگونه می‌بینید؟
* طاهری مطلق: با توجه به اینکه این شرکت دارای سابقه‎ای 16 تا 17 ساله است، روند رشد شرکت در حال حاضر به سرعت طی می‎شود. از آنجایی که خرمشهر کانون توجه ما و صنعت نفت است مطمئن هستم که روحیه خود باوری در اینجا روز به روز تقویت می‎شود و در واقع خود کفایی در بحث ساخت سازه‌های دریائی را به خوبی قابل مشاهده‎ است.
من تنها می‌توانم، بگویم اینجا صحنه جهاد، سازندگی، ایثار، خدمت و عشق است. اینها حداقل چیزی است که همکاران ما می‎توانند در برابر خون شهدا و فداکاری‌هایشان  در خرمشهر تقدیم کنند و امید است بتوانیم روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر در خرمشهر باشیم.

* فارس: آیا در حال حاضر پروژه‌هایی در خارج  از کشور برای اجرا، راه‌اندازی و بهره برداری دارید؟
 * طاهری مطلق: اغلب پروژه‌های خارج از کشور در هند است، پروژه‎ای در روسیه بود که به اتمام رسید و اخیراً در ونزوئلا قرارداد راه‌اندازی پروژه‌ای امضا شده که  انشالله به‌زودی فعال می‌شود، پروژه‌های دیگری نیز داریم که در مرحله مذاکرات  و عمدتاً در بخش سکو و لوله گذاری هستند.
در بخش لوله‎گذاری با توجه به ناوگان قدرتمندی که داریم نه تنها قادر به تأمین نیازهای منطقه هستیم، بلکه با توجه به امکانات موجود و تامین یک سری تجهیزات، جوابگوی نیازهای منطقه و خارج از آن نیز در دو ماه آینده خواهیم بود.
گفت‎وگو از عارف دورقی
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول