اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

تقلب در انتخابات در قانون جمهوری اسلامی معنا ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: قانون جمهوری اسلامی به گونه‏ای تدارک دیده شده که تقلب در انتخابات در آن معنا ندارد.

تقلب در انتخابات در قانون جمهوری اسلامی معنا ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به آغاز ثبت‏نام کاندیداهای انتخاباتی، بر توجه به اهمیت سال جهاد اقتصادی با رنگ انتخاب برای تحقق زیرساخت‏های دهه چهارم انقلاب تاکید کرد.
وی با اشاره به دهه پیشرفت و عدالت گفت: پیشرفت و عدالت انسان‏هایی را می‏طلبد که قائل به پیشرفت باشند و تنها رنگی که برای پیشرفت قائلند رنگ عدالت است.
امام جمعه دماوند ادامه داد: انتخابات به عنوان یکی از ارکان پیشرفت و عدالت با نیروهایی که با انتخاب مردم در این عرصه قرار می‏گیرند، می‏تواند بسیار مهم باشد.
علاءالدینی اظهار کرد: در راستای چشم‏انداز 20 ساله نیز این افراد می‏توانند گام‏های موثری بردارند.
وی با بیان اینکه انتخابات از دو جهت قابل بررسی است، تصریح کرد: یکی از لحاظ پروژه‏ای که دشمن دنبال می‏کند و دیگری از لحاظ هوشیاری که باید در داخل کشور داشته باشیم.  
امام جمعه دماوند اضافه کرد: دشمنان از راه تلقین اینکه اعتماد مردم به نظام کاهش یافته است، می‏خواهند کاهش مشارکت مردم در انتخابات را دامن بزنند.
علاءالدینی ادامه داد: این یک خط القایی است که دشمن برای کاهش مشارکت مردم در پیش گرفته است.
وی افزود: در صورتی که دشمن در گام نخست به خواسته خود دست پیدا نکند و انتخابات با حضور پرشور مردم همراه شود، در این زمان از راهکار دیگری یعنی دامن زدن به تقلب در انتخابات استفاده می‏کند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: دشمن به دنبال سیاه‏نمایی در عرصه انتخابات است که باید به این نکته بیش از پیش توجه داشته باشیم.
علاءالدینی افزود: قانون جمهوری اسلامی به گونه‏ای تدارک دیده شده که تقلب در انتخابات در آن معنا ندارد.
وی تصریح کرد: اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، ظرفیت‏ها برای دشمن کم می‏شود و راهبرد دشمن راه به جایی نمی‏برد و دسیسه‏ها از بین می‏رود.
امام جمعه دماوند اظهار کرد: افرادی که در انتخابات ثبت‏نام می‏کنند شرایط لازم را داشته باشند تا رد صلاحیت‏ها گسترده نشود و اگر این طور شود، بدانند که در میدان دشمن بازی می‏کنند زیرا دشمن برای ایجاد قائله در انتخابات مستندسازی می‏کند.
علاءالدینی اضافه کرد: تنها راه خنثی شدن توطئه‏های دشمنان نظام حضور پررنگ مردم در انتخابات بوده که البته این حضور در جمهوری اسلامی ایران همانند حماسه 9 دی گسترده شده است.
وی ادامه داد: حماسه بزرگ 9 دی دو نکته در بر داشت که یکی حضور پرشور مردم در صحنه بدون فراخوان و دیگری حضور فراگیر آنها بوده است.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: این تجربه گرانقدر در 9 دی برای حضور در انتخابات سال جاری نیاز است.
 
* هیچ کس نباید هدفمندسازی یارانه‏ها را مصادره کند
علاءالدینی همچنین با اشاره به سالگرد هدفمندسازی یارانه‏ها تاکید کرد: در جریان اجرای این طرح بزرگ اقتصادی کم‏ترین اطلاعات از نحوه اجرای آن در بین مردم وجود داشت اما از طرفی بیشترین استقبال از سوی مردم صورت گرفت.
وی ادامه داد: قانون هدفمندسازی یارانه‏ها با وجود سیاه‏نمایی‏های دشمن اجرا شد و یک سال از آغاز اجرای آن گذشته است.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه هدفمندسازی یارانه‏ها یک اصل است که همه اقشار آن را قبول دارند، گفت: البته عیب‏ها و نقدهایی در اجرای این قانون وجود دارد که هر طرحی هم دارای نقاط مثبت و هم منفی است.  
علاءالدینی با اشاره به نقاط مثبت قانون هدفمندسازی یارانه‏ها اضافه کرد: وحدت مسئولان در اجرای در این قانون، برنامه‏ریزی‏هایی که در اغنا صورت گرفت و ... از جمله نقاط مثبت این قانون بوده است.  
وی تاکید کرد: اگر افکار عمومی ببینند که در اجرای طرحی دولت و مجلس با هم همراهند آن طرح را می‏پذیرند.
امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به اثرات اجرای این قانون افزود: قبل از اجرای این قانون یارانه‏ها به حساب مردم واریز شد و همچنین اثراتی همچون کاهش فاصله طبقاتی، افزایش ظرفیت مقاوم‏سازی برای تحریم‏ها و ... را به همراه داشته است.
علاءالدینی همچنین با اشاره به ضعف‏های هدفمندسازی یارانه‏ها افزود: هیچ گروه خاصی این طرح را نمی‏تواند مصادره و این طرح برای آینده بهره‏برداری کند.
وی تاکید کرد: همه اقشار جامعه در اجرای این قانون مشارکت داشتند و هیچ کس نباید آن را به نفع خود مصادره کند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه باید به یارانه بخش تولید بیشتر توجه شود، اضافه کرد: باید توجه کرد تا با برنامه‏ریزی‏های مهم، پرداخت یارانه در مناطق محروم و روستاها سبب تعطیلی کشاورزی و مشاغل آنها و مهاجرت از روستاها به شهرها نشود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول