اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

سالانه 7 هزار نوزاد در زنجان متولد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: سالانه 7 هزار نوزاد در استان زنجان متولد می‌شوند.

سالانه 7 هزار نوزاد در زنجان متولد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید یعقوب حسینی در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان اظهار داشت: در حال حاضر ثبت احوال استان زنجان اقدامات بسیاری را در زمینه‌ها و سرفصل‌های مختلف کاری انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه سالانه 7 هزار نوزاد در استان زنجان متولد می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 820 هزار نفر از جمعیت استان زنجان را افراد زیر 15 سال تشکیل می‌دهند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه شناسنامه با عنوان یک سند هویتی نقش بسیار مهمی در زندگی روزانه افراد دارد، ادامه داد: با طراحی‌های صورت گرفته شناسنامه در همه امور اداری و شخصی افراد دخیل شده است.
وی با اشاره به دریافت هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت سهام عدالت از سوی دولت از جمله موارد نیازمندی شناسنامه است، ادامه داد: همه امور اداری از قبیل دریافت گواهینامه و ثبت‌نام کودک در مدارس نیز از جمله مواردی است که وجود شناسنامه در آنها کاربردی و حیاتی است.
حسینی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها و رسالت‌های اصلی هم دولت و هم سازمان ثبت ‌احوال، ثبت وقایع چهار گانه در مهلت قانونی است، خاطرنشان کرد: واقعه ولادت باید در مهلت قانونی 15 روزه اتفاق افتد، یعنی صاحبان واقعه برای کسی که به دنیا می‌آید در اسرع وقت شناسنامه اخذ کنند تا در آمارها اخلال ایجاد نشود.
وی با تاکید بر لزوم نگهداری مناسب از شناسنامه به عنوان یک سند هویتی و ملی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از افراد سود جو در جوامع اقدام به سوء استفاده از شناسنامه دیگران می‌کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه همه افراد باید در دادن شناسنامه‌های خود به افراد دیگر دقت لازم را داشته باشند، اضافه کرد: شناسنامه وسیله‌ای برای گرو گذاشتن در محل‌های مختلف نیست، شناسنامه وسیله‌ای برای شناسایی افراد است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخچه ثبت احوال به چند دهه گذشته برنمی‌گردد، اضافه کرد: حضرت علی (ع) از همان دوران حکومت خود اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از سرزمین‌های تابعه کردند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در روز سوم دی ماه ثبت احوال کشور 93 ساله می‌شود، ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور در این 93 سال اقدامات بسیاری را انجام داده است.
وی با بیان اینکه تاکنون سازمان ثبت‌احوال کشور و به تناسب آن ادارات ثبت احوال در استان‌ها پیشگام در بحث دولت الکترونیک هستند، افزود: در راستای اجرای دولت الکترونیک پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به عنوان یک بانک اطلاعاتی قوی و غنی موضوع آمار در کشور را پشتیبانی می‌کند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌احوال کشور از سال 1384 به بعد در سراسر کشور سیستم صدور شناسنامه کامپیوتری زیر 15 سال را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: سازمان ثبت ‌احوال با عملیاتی و کاربردی کردن شماره ملی برای افراد گام‌های موثری را به سوی اجرایی شدن دولت الکترونیک برداشته است.انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول