اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پدیده‌ای نادر؛

دوقلوهای به‌هم چسبیده در زرند متولد شدند

خبرگزاری فارس: متخصص زنان و زایمان بیمارستان سینا زرند گفت: در یک پدیده نادر دو دختر دوقلوی به‌هم چسبیده در بیمارستان سینا زرند به دنیا آمدند.

دوقلوهای به‌هم چسبیده در زرند متولد شدند
فتانه مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: در یک پدیده نادر دو دختر دوقلوی به‌هم چسبیده در بیمارستان سینا زرند به دنیا آمدند.
مختاری عنوان کرد: دوقلوهای به‌هم چسبیده زرندی دختر هستند و از ناحیه شکم به هم چسبیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تا زمان تولد این کودکان هیچ کس از به‌هم چسبیده بودن این دوقلوها اطلاعی نداشت، ابراز داشت: نوزاد اول از طریق سر به دنیا آمد، اما بچه دوم به راحتی به دنیا نمی‌آمد که پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد، نوزادان از ناحیه شکم به هم چسبیده‌اند.
مختاری با بیان اینکه در هنگام تولد تنفس دوقلوهای به‌هم چسبیده خوب بود، تصریح کرد: چسبندگی بین این نوزادان زیاد نیست و مراقبت‌های ویژه از این دوقلوها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای جداسازی این دوقلوهای به‌هم چسبیده با پزشک معالج در رفسنجان صورت گرفته است و عملیات جداسازی در بیمارستان رفسنجان انجام می‌شود.
یکی دیگر از متخصصان کودکان و نوزادان بیمارستان سینا زرند به خبرنگار فارس گفت: با انجام معاینات متعدد از نوزادان مشخص شد که آنها در وضعیت طبیعی به سر می‌برند و از نظر قلب و عروق طبیعی هستند و مشکل تنفسی ندارند.
سودابه دیوسالار حال عمومی نوزادان به‌هم چسبیده را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: هم اکنون در حال انجام مراحل اعزام این نوزادان به رفسنجان برای عمل جداسازی هستیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول