اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

کسب مجوز برای صدور شناسنامه در کیش

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش از صدور مجوز برای شناسنامه‌های جدید با تغییر نمایندگی ثبت و احوال به اداره ثبت و احوال کیش خبر داد.

کسب مجوز برای صدور شناسنامه در کیش
به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حسین زکریایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مباحثی مهم در حوزه تحت مدیریت خود اشاره کرد که در ابعاد مختلف دارای اهیمتی ویژه است.
وی در همین راستا اظهار داشت: از ابتدای حضور در جزیره کیش بنا را بر این گذاشتیم که با برنامه‌ریزی در تمام امور حرکت خود را آغاز و تا رسیدن به اهداف طراحی شده در این مسیر گام برداریم که با برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بخشی از کلیت برنامه‌های شش ماه دوم سال صورت پذیرفت.
معاون اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: نخستین مبحث ما در برنامه مربوط به چهار طرح پژوهشی است که برای مدیریت اجتماعی تعریف شده که اینها جزو مباحث مهم ما به شمار می‌آید و طرح پژوهشی تفسیر تاثیر بافت جمعیتی بر حوزه‌های اجتماعی کیش و طرح پژوهشی تاثیر خانه نشینی زنان در جامعه کیش از این طرح‌هاست.
این مسئول بیان داشت: طرح تاثیر عدم وجود امکانات تفریحی در جامعه کیش و طرح میزان رضایت مردم از عملکرد ادارات و نهادها نیز از دیگر طرح‌هاست که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
زکریایی اظهار داشت: همچنین مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه که ما برنامه‌ریزی مدیریت آن را بر عهده خواهیم داشت به همین منظور تنظیم طرح جامع امداد و نجات و مدیریت سوانح در حدود دو هفته پیش در دستور کار مدیریت اجتماعی قرار گرفته است.
معاون اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: برگزاری همایش‌های خانوادگی با موضوعات مهارت‌های زندگی و اجرای کمپ‌های اجتماعی و تفریحی متناسب با جامعه کیش تا زمان تکمیل برنامه پژوهشی در دستور کار ما قرار دارد.

*بهسازی بازار صیادان
وی با اشاره به مشکلات موجود در بازار صیادان کیش گفت: طی بازدیدی که از این بازار داشتیم  مشکلاتی مشاهده شده است که خوشایند نبود و قصد داریم تا با اعمال برخی تغییرات و تعمیرات در ساختار و ساختمان این بازار نواقص از بین بروند.
زکریایی همچنین افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران، مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی و تصمیم‌گیری سازمانی برای مدیران ارگان‌ها و ادارات کیش به منظور بالا بردن کیفیت عملکرد آنها در دستور کار قرار دارد.

*تاسیس صندوق بیمه برای اتباع خارجی متقاضی تعویض ویزا
وی، از تاسیس صندوق بیمه برای ویزا در کیش (اتباع خارجی متقاضی تعویض ویزا که به کشورهای ثالث تردد می‌کنند) با همکاری هواپیمایی کیش ایر و هتل‌داران خبر داد و افزود: با تاسیس این صندوق که تا یک ماه آینده صورت می‌گیرد بسیاری از مشکلات کاسته خواهد شد.

*صدور کارت کیشوندی برای کارگران
این مسئول از صدور کارت هوشمند کیشوند کارگری توسط اداره کار و امور اشتغال خبر داد و گفت: همه کارگرانی که در جزیره کیش مشغول کار هستند از این کارت استفاده خواهند کرد و کاملا وضعیت حضورشان در جزیره کیش مشخص خواهد شد.
زکریایی با اشاره به آمار افرادی که در این جزیره مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که تعداد دقیق این افراد به صورت رسمی اعلام می‌شود و باید بگویم که تا پایان آبان ماه 2 هزار و 730 نفر را مشغول به کار کرده‌ایم و این افراد برای نخستین بار بیمه شده‌اند یعنی تازه مشغول به کار شده‌اند و افرادی که پیش از این مشغول کار بوده‌اند شامل این آمار نیستند.
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلفی از جمله "ماهواره، اینترنت و موبایل فرصت‌ها و تهدیدها"، "بزه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آنها" و همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه نانوایان و صیادان، تاکید کرد: خاص بودن کیش این انتظار را به وجود می‌آورد تا ما به سمتی پیش برویم که کارگران، نانوایان خدمات بهداشتی و ادارات ما هم متفاوت با دیگر نقاط کشور باشند.

*صدور روزانه ماهی از کیش به تهران
وی از صدور ماهی از جزیره کیش به تهران به عنوان برنامه‌های آتی سازمان نام برد و گفت: تهرانی‌ها علاقه زیادی به استفاده از ماهی جنوب دارند ولی متاسفانه تاکنون به دلایلی نتوانسته‌ایم ماهی را روزانه به تهران بفرستیم اما می‌خواهیم با همکاری خطوط هوایی این کار را انجام داده تا به نوعی ماهی جزیره کیش در سبد مصرفی خانواده‌های تهرانی قرار گیرد.

*صدور نخستین شناسنامه در کیش
زکریایی از صدور شناسنامه در جزیره کیش به عنوان یک کار مهم نام برد و افزود: اینکه تاکنون هیچ شناسنامه‌ای در کیش صادر نشده جای تاسف دارد چرا که در شناسنامه افراد متولد کیش نام بندرلنگه به عنوان محل صدور ثبت می‌شود اما سرانجام پس از پنج ماه پیگیری و برگزاری نشست‌های مختلف با مدیران ارشد سازمان ثبت احوال کشور موفق شدیم مجوز صدور شناسنامه‌های جدید با تغییر نمایندگی ثبت و احوال به اداره ثبت و احوال را در کیش بگیریم و بعد از آن صدور شناسنامه به روز و درج نام کیش به عنوان محل صدور ارائه خواهد شد.

*وضعیت آموزش عمومی کیش در شان جزیره نیست
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در کیش را یک اتفاق میمون برشمرد و اظهار داشت: به گواه کارشناسان بعد از نمایشگاه بزرگ شهر این نمایشگاه دومین نمایشگاه کشور بود و در میان 33 استان رتبه نخست متعلق به این جزیره زیباست و در همین راستا قصد داریم ضمن دایر سازی کتابخانه سیار عمومی و تجهیز خانه فرهنگ و هنر، برگزاری همایش‌هایی همچون ولایت فقیه و البته نمایشگاه عکس را نیز انجام دهیم.
زکریایی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت آموزش عمومی کیش را در شان این جزیره ندانست و گفت: متاسفانه وضعیت فعلی به هیچ وجه مناسب نیست و با اینکه سازمان منطقه آزاد کیش سالانه 500 میلیون تومان به آموزش و پرورش یارانه می‌دهد تاکنون آموزش ضمن خدمت برای معلمان صورت نگرفته و به همین دلیل سازمان منطقه آزاد کیش این دوره را برگزار خواهد کرد و این در شرایطی است که چنین کاری وظیفه قانونی اداره آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول