اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

انقلاب اسلامی متولد شده دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: انقلاب اسلامی ایران متولد شده دانشگاه‌هاست.

انقلاب اسلامی متولد شده دانشگاه‌هاست
اسد‌الله صحرانورد در حاشیه نشست گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مطالبات جنبش دانشجویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیرو فرمایش امام راحل ساختاری حقیقی و شکلی واقعی پیدا کرد به طوریکه دانشجویان ما علاوه بر کمک به تولید و زایش علم در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... ابراز وجود کردند.
این تحلیل‌گر مسایل سیاسی و اجتماعی فرمایش امام راحل را که "دانشگاه‌ها کارخانه انسان‌سازی است" یادآور شد و افزود: همین کلام گهربار زمینه ورود نخبگانی از فضای دانشگاهی را به جامعه نظیر شهید چمران فراهم کرد که سراسر اندیشه و معارف او غنی از باورهای اعتقادی، دینی، اسلامی و حوزه شناختی بوده است.
صحرانورد دانشجوی مفید فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها را دانشجوی خود‌باور و آرمان‌خواه توصیف کرد و بیان داشت: لایه‌های میانی جنبش‌های دانشجویی در دهه‌های اخیر با یک پوست‌اندازی واقعی خودنمایی می‌کند که می‌توانیم آن را در قالب مطالبات اصلی برای تحقق اهداف و خواسته‌ها و عناصر تاثیر‌گذار مشاهده کنیم.
این استاد دانشگاه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن به یقین و بدون شک زائیده و متولد شده حرکت‌ها و جنبش‌های دانشجویی است چراکه شعارهای آزادیخواهانه جوانان این سرزمین از دانشگاه‌ها سبب شد تا انقلاب‌ها شکل حقیقی به خود بگیرد.
وی تصریح کرد: دانشجویان ما در کنار علم و تحصیل در سنگرهای دیگر نیز ورود عالمانه داشتند به طوریکه در عصر کنونی نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانشجویان در سنگر کرسی‌های آزاداندیشی، تولید علم و بالاتر از آنها حوزه آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی ورود عالمانه و موفق داشته است.
این تحلیل‌گر مسایل سیاسی ادامه داد: جنبش دانشجویی زمانی می‌تواند جنبش موفق و تاثیر‌گذار در درون دانشگاه‌ها باشد که در آن چند عنصر مورد توجه و دقت قرار گیرد.
این استاد دانشگاه یکی از این عناصر را مهندسی فرهنگی و حرکت جنبش دانشجویی در این مسیر توصیف کرد و گفت: در این حوزه با سه مقوله علم، فن و نظم روبه‌رو هستیم به طوریکه جنبش دانشجویی غیر از حرکت در این مسیرها به یقین نتایج قابل قبولی به دنبال نخواهد داشت.
صحرانورد از جنبش دانشجویی دارای چنین مولفه‌هایی به عنوان جنبش دانشجویی کارآمد و وارد شده به عرصه عمل یاد کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین ویژگی جنبش دانشجویی در عصر حاضر مجهز شدن به عنصر دین‌باوری و خرد‌ورزی است.
وی در پایان سخنان خود توجه به مقوله سیاست را بخشی از رسالت و وظیفه جنبش دانشجویی عنوان کرد و خواستار حضور پررنگ و ایفای نقش بی‌بدیل دانشجویان در عرصه‌های مختلف اجتماعی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول