اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

جلوگیری از تولد نوزادان معلول نیازمند اطلاع‌رسانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: با اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش مناسب می‌توان از ازدواج‌هایی که سبب تولد کودکان معلول و دارای ناهنجاری است جلوگیری کرد.

جلوگیری از تولد نوزادان معلول نیازمند اطلاع‌رسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی ظهر امروز در نشست کمیته پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی شهرستان بشرویه بر لزوم اطلاع‌رسانی عمومی زیادتر برای جلوگیری از تولد نوزادان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی و معلول به خانواده‌ها تاکید کرد.
وی افزود: برخی مواقع شاهد آن هستیم که افراد بدون آگاهی‌های لازم برای تشکیل خانواده اقدام می‌کنند که حاصل آن در گاهی اوقات تولد فرزندی با ناهنجاری‌های مادرزادی است بنابراین باید به این موضوع به طور جدی توجه کرد.
فرماندار بشرویه نقش و اهمیت خانواده در پرورش و تربیت فرزندان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی و آموزش مناسب به خانواده‌ها می‌توان از ازدواج‌هایی که سبب تولید کودکان معلول و دارای ناهنجاری است جلوگیری کرد.
پورسلطانی با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تولد فرزندان معلول و دارای ناهنجاری در جامعه ادامه داد: گنجاندن مطالبی برای آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان در کتب درسی پیرامون این مسئله لازم به نظر می‌رسد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه نیز در ادامه افزایش ازدواج‌های فامیلی و بارداری‌های پرخطر را از دغدغه‌های این دستگاه خواند و گفت: بر این اساس در زمینه مشاوره‌های قبل از بارداری، ارجاع موارد پرخطر به صورت تخصصی و پیگیری آن و برگزاری نشست‌های بهبود تغذیه با همکاری بهزیستی در سطح شهرستان بشرویه اقدام شده است.
رضا حسینی‌نژاد راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک را از نیازهای اساسی شهرستان بشرویه در راستای مقابله با تولد نوزادان معلول و دارای ناهنجاری‌های مادرزادی خواند و خواستار پیگیری مسئولان در این مورد شد.
مشاور فرماندار بشرویه در امور بانوان و خانواده نیز گفت: کمیسیون امور بانوان تلاش می‌کند تا با انجام فعالیت‌های مرتبط به کمیته پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی کمک کند.
فاطمه رضوانی افزود: با اطلاع‌رسانی مناسب و منسجم و فرهنگ‌سازی می‌توان آمار تولد نوزادان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی به ویژه در خانواده‌هایی که از بعد مادی و فرهنگی در سطح پایین‌تری قرار دارند را کاهش داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول