اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

عاشورا تولد دوباره حیات آدمیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: واقعه عاشورا تولد دوباره حیات آدمی و جان یافتن دوباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

عاشورا تولد دوباره حیات آدمیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی اظهار داشت: عاشورا حماسه جاودان عشق و تجلی زیبای توحید، نقطه اوج ادای امانت انسان، نمایش قدرت روح در کوران حوادث و نشانه آرامش در طوفان بلاهاست.
وی به نقش سازنده و به حق حضرت زینب در این نهضت اشاره کرد و گفت: اگر درایت و بصیرت و عشق به ولایت و امامت حضرت زینب نبود الان از اسلام خبری نبود و اسلام در آن خفقان حوادث از بین رفته بود اما پیام‌رسانی و خستگی‌ناپذیری و احساس مسئولیت حضرت زینب (س) در برابر تاریخ عامل مهمی در احیای مکتب حسینی شد.
امام جمعه بیله‌سوار با بیان این که امروز باید خواهران ما کار زینبی کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید خواهران با ایمان در جامعه امر به کارهای خیر و معروف و نهی از منکرات کنند و از این طریق فضای جامعه را عوض کرده و به سوی جامعه حسینی و زینبی و ارزش‌های الهی ارشاد و راهنمایی کنند تا با این کار خویش عاشورا را صحنه‌ای جاودانه و الهام‌‌بخش برای انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها معرفی کنند.
قیاسی در بخش دیگر از سخنان خود به نقش حجاب و عفاف در تحقق جامعه حسینی و ایده‌آل اشاره و اضافه کرد: تضمین سلامت و امنیت جامعه همیشه وابسته به سلامت روحی و روانی و اخلاقی جامعه زنان بوده است و نهضت حسینی هم در همین راستا یعنی تضمین سلامت و آرامش روحی و روانی و اخلاقی انسان‌ها صورت گرفت.
وی ادامه داد: کار زینبی خواهران در تداوم و حرکت با شتاب این نهضت به سوی جهانی شدن همان حفظ عفاف و حجاب و گسترش آن است و کمتر از همان اجر و پاداش نخواهد بود.
امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: عاشورا پیام‌های انسان‌ساز بسیاری برای بشریت دارد که از جمله آن فداکاری در راه دین، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است.
قیاسی به تبعیت از خط ولایت و سرپرستی خداوند به عنوان یکی دیگر از پیام‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: عقیده به ولایت انسان را در خط رهبری قرار می‌دهد و در حقیقت انسانی که اعتقاد به توحید و اصول اعتقادی دارد در دفاع از خط ولایت و پیروی از دستورات رهبری پیشقدم است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول