اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

ماهانه 5 هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از صدور ماهانه 5 هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل خبر داد.

ماهانه 5 هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته ثبت احوال در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت کل استان یک میلیون و 268 هزار و 235 نفر است که ثبت موالید تقریباً به صورت 100 درصدی و ثبت وفات با تاخیر انجام می‌شود.
وی یادآور شد: ثبت موالید در استان اردبیل حداقل پنج روز بعد از ولادت نوزاد است، اما ثبت وفات به کندی صورت می‌گیرد که دلیل اصلی آن دریافت یارانه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: رویدادهای فوت بسیار دیرتر از زمان مقرر اعلام می‌شود که این به دلیل دریافت یارانه در استان روی می‌دهد، اما باید از سوی مسئولان طوری اطلاع‌رسانی شود که با تدوین شبهه شرعی آن مردم نسبت به ثبت وفات در اولین روزهای وقوع فوت اقدام کنند.
امینی جمعیت استان اردبیل را به تفکیک شهری و روستایی یادآور شد و گفت: از جمعیت بیش از یک میلیون  و 200 هزار نفری اردبیل 527 هزار و 217 نفر در روستاها و 741 هزار و 18 نفر در شهرها ساکنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به وقایع چهارگانه حیاتی در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در این مدت در کل استان 18 هزار و 133 نوزاد متولد شده‌اند که 6 هزار و 341 نفر در روستاها و 11 هزار و 792 نفر در شهرها بوده‌اند.
این مسئول ادامه داد: در همین مدت 4 هزار و 952 نفر فوت کرده‌اند که 2 هزار و 157 نفر در روستاها و 2 هزار و 795 نفر در شهرها بوده‌اند.
وی همچنین آمار ازدواج در 9 ماهه اول سال جاری در استان اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: در این مدت 16 هزار و 359 مورد ازدواج رخ داده که 5 هزار و 654 ازدواج روستایی و 10 هزار و 705 ازدواج شهری ثبت شده است.
امینی  ادامه داد: آمار طلاق نیز یک هزار و 553 بوده که 486 مورد در روستاها و یک هزار و 67 مورد در شهرها بوده است.
این مسئول به آمار ثبتی ولادت در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: به طور متوسط در هر روز 67 ولادت و در هر ساعت سه نوزاد به دنیا آمده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نرخ خام ولادت در استان را 19.6 در هزار خواند و گفت: به ازای هر یک هزار نفر از جمعیت استان 19 نفر افزوده شده است.
وی نسبت جنسی پسر به دختر در 9 ماهه سال جاری را یادآور شد و متذکر شد: این نسبت 108 است، بدین معنی که در مقابل هر 100 دختر 108 پسر متولد شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نسبت جمعیت شهری روستایی به شهری موالید را 186  اعلام کرد و گفت: در مقابل هر 100 ولادت روستایی 186 ولادت شهری داشته‌ایم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امینی ازدواج ثبت شده در 9 ماهه سال جاری را نیز 16 هزار و 359 نفر یاد کرد و اذعان داشت: به طور متوسط هر روز 60 ازدواج و در هر یک ساعت سه مورد ازدواج در استان اتفاق افتاده است.
وی نرخ خام ازدواج در استان را 17.2 در یک هزار اعلام کرد و متذکر شد: به ازای هر یک هزار نفر از جمعیت استان 17 مورد ازدواج روی داده است که در مقابل هر 100 ازدواج روستایی 189 ازدواج شهری ثبت شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول