اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

9 دی روز آگاهی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: 9 دی روز اتحاد، حضور و آگاهی ملت همیشه در صحنه ملت ایران است.

9 دی روز آگاهی ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر سفارش به تقوا را با بخش دیگری از خطبه 193 نهج‌البلاغه آغاز کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از اوصاف متقین این است که از سخن زشت و خشونت آمیز پرهیز و گفتارشان نرم و ملایم و برخورد آنان با همدیگر با زبان خوب و تعبیرات محبت آمیز بوده و خشونت در گفتار و سخنان زشت از آنها دور است.
وی افزود: همچنین منکرات از این افراد به دور و غایب است، یعنی منکری از آنها سر نمی‌زند و همیشه خوبی‌ها در وجودشان موج زده و پیوسته دنبال نیکی‌ها بوده و از بدی‌ها پرهیز می‌کنند.
امام جمعه ابهر افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پرهیزکاران این افراد است که در برابر حوادث سخت استوار هستند.
وی افزود: این افراد در مقابل رویدادهای سخت و فتنه‌های بزرگ که دل‌ها را تکان می‌دهد روحیه خود را از دست نمی‌دهند و مانند کوه در برابر این طوفان‌ها ایستادگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که پرهیزکاری به معنای کناره گیری از اجتماع و عافیت طلبی نیست، بلکه پرهیزکاران واقعی کسانی هستند که در مقابل حوادث سخت، سینه سپر می‌کنند و با شجاعت برای نجات خود و جامعه در حل مشکلات می‌کوشند.
وی ادامه داد: پرهیزکاران افرادی هستند که به راحتی تحت تاثیر واقع نمی‌شوند و شبیه وزنه‌های سنگین و صخره های بزرگ هستند، که در مقابل سختی‌ها ایستادگی می‌کنند.
خطیب جمعه ابهر در خطبه دوم به روز ملی ثبت احوال اشاره کرده و ضمن تقدیر از عزیزان زحمتکش در این راستا، ثبت احوال و شناسنامه را هویت ملی افراد و بسیار مهم معرفی کرد و افزود: این شناسنامه با مردن باطل می‌شود، لذا ما باید دنبال یک هویت و شناسنامه‌ای باشیم که خود ما باید با دست خودمان آن را تدوین کنیم که این شناسنامه توسل و ارادت به اهل بیت است.
حجت‌الاسلام رحیمی به ایام نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم افراد ولایی و کارآمد وارد مجلس شوند.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز 9 دی روز حماسه ملت ایران در مقابل فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: 9 دی روز اتحاد، حضور و آگاهی ملت همیشه در صحنه ملت ایران است.
وی ادامه داد: باید آگاهانه و با وحدت و همدلی در عرصه حضور داشته باشیم تا دشمنان نظام و انقلاب نتوانند به اهداف و توطئه‌های شوم خود برسند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول