اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خبر داد:

ثبت 5 هزار سند فرهنگی از سوی جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از ثبت پنج هزار سند فرهنگی خبر داد و گفت: این سندها مطالعه و تنظیم شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به توسعه فرهنگی جهاد بیش از گذشته توجه می‌شود.

ثبت 5 هزار سند فرهنگی از سوی جهاد دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا زجاجی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان زنجان، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای تاثیرگذار برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در کشور دنبال می‌کند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی گام‌های مختلفی برداشته است که در استان‌ها نیز در راستای اجرای برنامه‌های با کیفیت و فاخر فرهنگی تلاش می‌کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های جهاد دانشگاهی به سند راهبردی فرهنگی، برنامه پنجم توسعه، برنامه جامع علمی کشور و منشور فرهنگی انقلاب اسلامی و مجموع فرمایشات مقام معظم رهبری جمع‌آوری شده توجه شده است.
وی از ثبت پنج هزار سند فرهنگی خبر داد و بیان داشت: این سندها مطالعه و تنظیم شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به توسعه فرهنگی جهاد بیش از گذشته توجه می‌شود.
زجاجی از تشکیل کارگروه بررسی فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و یادآور شد: با برگزاری این کارگروه برنامه‌های مختلف فرهنگی بررسی و اولویت‌های جهاد دانشگاهی در برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت 43 واحد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه معاونت فرهنگی در این واحدها فعال بوده و برنامه‌های فرهنگی مختلفی از سوی مراکز اجرایی می‌شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه جهاد دانشگاهی در اکثر مراکز فعال بوده و مجوز تاسیس این صندوق هفته گذشته برای استان زنجان نیز اخذ شده است.
وی از فعالیت 15 پژوهشکده و سه پژوهشگاه در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: این پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها برنامه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی را در کشور اجرا می‌کنند.
زجاجی فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا را از اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: این خبرگزاری با 38 زبان در سراسر جهان با مردم ارتباط برقرار می‌کند.
وی با بیان اینکه 22 دفتر منطقه‌ای خبرگزاری ایکنا در داخل و خارج کشور فعالیت می‌کند، بیان داشت: هیچ خبرگزاری در کشور وسعت برنامه‌ای ندارد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تنها 20 درصد کمک‌های دولتی را دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: 80 درصد هزینه‌های جهاد دانشگاهی از طریق فعالیت‌های مختلف و از محل درآمدهای جهاد دانشگاهی تامین می‌شود.
 وی یادآور شد: بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی نیازمند یک راهبرد مشخص و در خور شأن توانمندی‌های جهاد دانشگاهی است که تاکنون برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است.
زجاجی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم استراتژی فرهنگی ویژه‌ای را برای جهاد دانشگاهی از طریق اساسنامه جهاد و نیز مصوبات هیئت امنا و جهت‌گیری‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به زودی به دست آورده و بر مبنای آن هدف‌گذاری کرده و برنامه‌های جزیی را به جلو ببریم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول