اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی:

دغدغه جهاد دانشگاهی همان دغدغه‌های رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر در جهاد دانشگاهی با دغدغه‌ها و اهداف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری فاصله بسیار داریم و هرچه تلاش کنیم فکر نمی‌کنم به این زودی به آن نقطه ایده‌آل برسیم.

دغدغه جهاد دانشگاهی همان دغدغه‌های رهبری است
سیدناصر میری امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دیدی که نسبت به جهاد دانشگاهی وجود دارد در حال حاضر بسیار مثبت است، اظهار کرد: این دید نسبت به جهاد دانشگاهی در گذشته فراز و نشیب‌هایی داشته و این فراز و نشیب‌ها گاهی اوقات آفت‌هایی را دربر داشته است.
وی تصریح کرد: در گذشته در خود جهاد دانشگاهی نیز به نحوی بعضی از پرسنل جهاد که تعدادشان نیز محدود است، غفلت‌هایی داشتند اما در حال حاضر آن غفلت‌ها نیست و وضعیت جهاد خیلی مناسب است.
مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی روندی رو به توسعه دارد، عنوان کرد: اکنون جهاد دانشگاهی جایگاه اصلی خودش را شناخته اگرچه از قبل نیز جایگاه خوبی برای جهاد دانشگاهی تعریف شده است که این جایگاه می‌تواند نقش دانشگاه‌ها را در عملی کردن علم ایفا کند.
وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه پژوهشکده‌های مختلفی چون رویان، خاطرنشان کرد: برنامه توسعه پژوهشکده‌ها چون بحث توسعه علمی در راستای حل مشکلات کشور است که بستگی به نیاز کشور داشته و بر این مبنا نیز تعریف می‌شود.
میری متذکر شد: با توجه به اینکه نیازهای کشور در زمینه توسعه و گسترش پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی باید با محوریت دانش حل شوند پس همیشه این پژوهش و دانش در حال رشد و توسعه است.
وی در ادامه در خصوص چرایی مسکوت ماندن پروژه مجتمع جامع جهاد دانشگاهی همدان نیز با بیان اینکه عوامل زیادی هستند که می‌توانند سبب روان شدن، کندی یا توقف موقت خدمات جهاد دانشگاهی شوند، گفت: این عوامل هیچگاه موجب توقف یک خدمت به صورت کلی نشده و نخواهند شد.
مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی تصریح کرد: اعتقاد بر این است که جهاد دانشگاهی به صورت تلاش مضاعف و شکل جهادگونه با محوریت دانش مشکلات کشور را تا جایی که زمان و امکانات اجازه بدهد حل بکند که همه اینها بستگی به امکانات و مساعدت‌ها دارد.
میری اظهار کرد: به لحاظ موضوعی در یک کلام، همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری حرف نخست را در دغدغه‌های جهاد دانشگاهی می‌زند و جایی که مقام معظم رهبری احساس خلأیی کرده یا تذکری بدهد جهاد دانشگاهی پیشگام در اجرا و اقدام است.
وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر  در جهاد دانشگاهی با دغدغه‌ها و اهداف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری فاصله بسیار داریم و هرچه تلاش کنیم فکر نمی‌کنم به این زودی به آن نقطه ایده‌آل برسیم اما مهم این است که تلاش مضاعف و تلاش جهادگونه همیشه استمرار داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول