اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 8 ماه سال جاری صورت گرفت؛

صادرات 183 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در هشت ماه سال جاری 183 میلیون و 666 هزار دلار کالا با منشأ تولید استان همدان از کشور صادر شده است.

صادرات 183 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بر اساس آمار صادره از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران در هشت ماه سال جاری میزان 183 میلیون و 666 هزار دلار کالا با منشأ تولید استان همدان از کشور صادر شده است.
وی گفت: 59 میلیون و 86 هزار دلار کالا از طریق گمرک همدان و 124 میلیون و 580 هزار دلار نیز از سایر گمرکات صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: این میزان صادرات از نظر وزنی 686 هزار و 146 تن از کل کشور بوده که 112 هزار و 368 تن سهم گمرک همدان و 573 هزار و 777 تن از سایر گمرکات بوده است.
وی تأکید کرد: بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت از کل صادرات کالای منشأ استان همدان میزان 61 میلیون دلار در بخش صنعت و معدن بوده که معادل 33 درصد از صادرات استان را شامل می‌شود.
فرشچی موحد گفت: 96 میلیون دلار کالا نیز در بخش کشاورزی صادر شده که معادل 52 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: 22 میلیون دلار در بخش میراث فرهنگی و گردشگری صادرات داشته‌ایم که 16 درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: 4.4 میلیون دلار کالا نیز در بخش فرش دستباف که معادل 2.5 درصد از صادرات کالاهای تولیدی استان را شامل می‌شده به دیگر کشورها صادر شده است.
وی گفت: از 61 میلیون دلار سهم بخش صنعت و معدن 16میلیون دلار از طریق گمرک همدان و 45 میلیون دلار از سایر گمرکات بوده است.
فرشچی‌موحد ابراز کرد: در بخش جهادکشاورزی نیز 24 میلیون دلار از طریق گمرک همدان و 72 میلیون دلار از سایر گمرکات صادر شده است.
وی گفت: در بخش میراث فرهنگی نیز 16 میلیون دلار از گمرک همدان و 6 میلیون دلار نیز از طریق سایر گمرکات به دیگر کشورها صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش فرش دستباف 3 میلیون دلار از طریق گمرک همدان و 1.4دلار از سایر گمرکات صادرات داشته‌ایم.
وی در پایان با بیان اینکه تمام این ارقام نشان از آن دارد که کالاهای منشأ تولید همدان بیشتر از سایر گمرکات به دیگر کشورها صادر می‌شود، ابراز کرد: با توجه به فعالیت خوب گمرک همدان بهتر است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان از طریق گمرک استان نسبت به صادرات کالاهای خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول