اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری؛

میزان صادرات کرمان به 5 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: میزان صادرات استان کرمان تا پایان سال جاری به 5 میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.

میزان صادرات کرمان به 5 میلیون تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز صادرات اظهار داشت: میزان صادرات استان کرمان در سال 88، یک میلیارد و 400 میلیون دلار، سال 89، یک میلیارد و 900 میلیون دلار و در سال جاری 2 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است.علاوه بر اینکه برخی محصولات کرمان نیز از سایر استان‌ها صادر می‌شود.  
عابدی‌نژاد با اشاره با اینکه وضعیت استان کرمان به لحاظ صادرات رو به رشد است، تصریح کرد: صادرات استان کرمان در سال 88 از نظر وزنی 3 میلیون و 400 هزار تن و در سال گذشته 4 میلیون و 400 هزار تن بود و تا پایان سال جاری به 5 میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.
وی ابراز داشت: از میان کالاهای صادراتی استان کرمان تقریبا 45.5 درصد را مس کاتد و کنسانتره مس و 32.2 درصد را پسته و مغز پسته تشکیل می‌دهند.سنگ آهن و گندله آهن با 39.4 درصد بیشترین وزن کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پسته و مغز پسته، مس کاتد و کنسانتره مس، سنگ‌آهن و گندله آهن 93.3 درصد صادرات استان کرمان را تشکیل می‌دهند و تنها هفت درصد از کالاهای صادراتی به محصولاتی مانند مولیبدن، خرما، کاشی و سرامیک اختصاص دارد.
عابدی‌نژاد گفت: به لحاظ وزنی نیز مس کاتد و کنسانتره مس 3.4 تن، مغز پسته و پسته 1.9 تن، سنگ‌آهن کنسانتره و گندله آهن 2.9 تن با مجموع 93 درصد وزن صادرات را تشکیل می‌دهند.
وی اظهار داشت: با این آمار سنگ‌آهن با وجود اینکه حجم زیادی از کیک وزنی را به خودش اختصاص داده، اما از لحاظ ارزشی خیلی سهم مناسبی را ندارد و باید تلاش کنیم این عارضه را مدیریت و محصولات باارزش فرآوری شده‌ای را صادر کنیم.
عابدی‌نژاد عنوان کرد: با وجود اینکه سنگ‌آهن و سایر محصولات معدنی وزن زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، اما به دلیل اینکه خام صادر می‌شوند، ارزش افزوده چندانی را شامل نمی‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید با جلوگیری از فروش و صادرات مواد معدنی فرآوری نشده در زمینه صادرات بهتر عمل کنیم و جوایز صادراتی نیز به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تعلق گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول