اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

صدور 144 گواهی بهداشتی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری افزون بر 144 مورد گواهی بهداشت برای صادرات محصولات این استان صادر شده است.

صدور 144 گواهی بهداشتی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری
رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: عمده محصولات صادراتی این استان شامل لبنیات است که به کشورهای امارات و عراق صادر می‎شود.
وی افزود: برهمین اساس در راستای نظارت بر تولیدات کارخانجات مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی 275 مورد بازدید از این کارخانجات صورت گرفته که تاکنون 19 مورد از متخلفین شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
محمدی همچنین انجام 64 مورد بازرسی از داروخانه خصوصی و دولتی در سطح استان را از دیگر اقدامات این معاونت در سال‌جاری برشمرد و گفت: بررسی یک میلیون و 435 هزار نسخه پزشکان عمومی و متخصص این استان، تأمین صد درصد داروی مورد نیاز بیماران بستری، بیماران خاص و سرطانی، تعیین شیفت خدمات‌رسانی داروخانه‎های روزانه در مناطق فاقد شبانه روزی از دیگر این اقدامات به‎شمار می‎رود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری کارگاه آموزشی در راستای مصرف منطقی دارو به‌ویژه آنتی بیوتیک‌ها و شناخت مواد غذایی سالم و بازدید از آزمایشگاه مواد غذایی و آشامیدنی معاونت، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مقاومت میکروبی ویژه مربیان بهداشت و مدیران مهدکودک‌های شهرستان شهرکرد از دیگر این اقدامات به‎شمار می‎رود.
وی از راه اندازی سامانه فرصت‌های شغلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: کمبودهای دارویی، قرار دادن قوانین و مقررات جدید دارویی و غذایی در سایت، تهیه بیش از پنج مورد پمفلت و پوستر آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ مصرف دارو و غذا از دیگر اقداماتی است که در این سایت صورت گرفته است.
محمدی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی آزمایشگاه کنترل مواد غذایی برای مسئولین فنی کارخانجات مواد غذایی 192 نفرساعت، آموزش دانشجویان رشته بهداشت محیط، صنایع غذایی و شیمی 4 هزار و 680  نفر ساعت، همکاری با کمیته تغذیه المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در المپیاد برگزارشده در دانشگاه از دیگر این اقدامات است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول