اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران:

فعالیت‌های تولیدی و صادراتی کرمان چشمگیر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: فعالیت‌های تولیدی و صادراتی استان کرمان با وجود محدودیت‌های محیطی بسیار چشمگیر است.

فعالیت‌های تولیدی و صادراتی کرمان چشمگیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدکاظم دوست‌حسینی ظهر امروز در آیین تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه استان کرمان اظهار داشت: فعالیت‌های تولیدی و صادراتی در استان کرمان با وجود محدودیت‌های محیطی بسیار چشمگیر است.
وی افزود: صادرات محور توسعه هر کشوری است، لذا باید توجه داشت که چه کالایی صادر می‌کنیم.
دوست‌حسینی بیان داشت: استان کرمان سالانه حدود 2 میلیارد دلار صادرات دارد که باید حدود 100 میلیون دلار پوشش صادراتی در این استان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 درصد پوشش صادرات برسیم که این رقم بسیار کم است و باید بیشتر شود.
دوست‌حسینی گفت: تأمین منابع مالی برای ارائه خدمات بهتر به صادرکنندگان ضروری است و چیزی که به اعتبار خریدار به بانک‌ها داده می‌شود، نقش صادرات وام را پیدا می‌کند.
وی ابراز داشت: نباید به صادرات تنها با ارائه آمار و ارقام نگاه کرد، بلکه فاکتورهای دیگری در صادرات مطرح است.
دوست‌حسینی با اشاره به اینکه صادرات محور توسعه و لوکوموتیو حرکت اقتصادی است، گفت: باید بین صادرکننده مواد خام با صادرکننده‌ای که کالای وی ارزش صادراتی و فرهنگی دارد، تفاوت قائل شد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از صادرکنندگان باید بر‌اساس ارزش افزوده کالاها و محصولات آنها انجام شود.
دوست‌حسینی اظهار داشت: ورود به عرصه صادرات باید در اولویت برنامه نهادهای صادراتی باشد و کالای با کیفیت و پایدار در بازارهای هدف مورد نظر ما هستند.
وی با اشاره به اینکه تولید صادراتی اساس کار صادرات قرار گیرد، افزود: باید در حوزه صادرات به اشتغالزایی نیز توجه شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران عنوان کرد: صادر‌کننده‌ای که کالای وی بدون تأمین مالی از طریق استفاده از منابع داخلی صادر می‌شود و خریدار دارد، باید در اولویت صادرات قرار گیرد.
دوست‌حسینی با اشاره به فاکتورهای مثبت برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بیان داشت: صادرات سرمایه‌گذاری نباید به عنوان یک عملکرد مثبت ارزیابی شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به صادرات خدمات فنی و مهندسی مانند سد‌سازی، پالایشگاه‌سازی و هتل‌سازی توجه کنیم، اما در جاهایی که نیازمند سرمایه‌گذاری این بخش در داخل بودیم، دیگر صدور آنها را در اولویت قرار ندهیم.
دوست‌حسینی در مورد وضعیت صادرات استان کرمان افزود: این استان در سال گذشته حدود یک پانزدهم کل صادرات کشور را داشته که این محصولات دارای کیفیت خوب بودند و کمتر از کالای سرمایه‌ای در صادرات استفاده شده بود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول