اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل خبر داد:

صادرات یک‌میلیون دلاری گیاهان دارویی از اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل از صادرات یک میلیون دلاری گیاهان دارویی از استان اردبیل خبر داد.

صادرات یک‌میلیون دلاری گیاهان دارویی از اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جلسه تخصصی امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: صادرات گیاهان دارویی از گمرکات استان اردبیل رونق گرفته است.
وی بیان داشت: میزان صادرات ما در سال‌های اخیر در این حوزه بیش از یک‌میلیون دلار بوده است.
عظمایی با یادآوری اینکه تولید گیاهان دارویی در استان اردبیل و فرآوری آن در حال حاضر به مرحله صنعتی نرسیده است، افزود: اگر الزامات تولید صنعتی در این بخش رعایت شود رشد روز افزونی را در صادرات و بازاریابی این محصول مطابق با دیدگاه مشتری‌پسندی شاهد خواهیم بود.
سرپرست اداره کل صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل ضرورت بسته‌بندی مناسب با رعایت اصول بهداشتی را در صادرات گیاهان دارویی خاطرنشان کرد و گفت: در این باب نیز کارخانه‌های داخلی و خارج از استان باید وارد میدان شوند تا بسته‌بندی محصول به نام استان اردبیل با کیفیت و به صورت شایسته اتفاق بیفتد.
این مسئول در ادامه سخنان خود از عسل به عنوان مزیت تولید و صادرات استان اردبیل یاد کرد و ابراز داشت: در زمینه شناساندن مزیت تجاری‌سازی عسل اقدامات خوبی در استان اردبیل آغاز شده که با به ثمر نشستن آن می‌توان بستر توسعه و رونق را در این زمینه فراهم کرد.
سرپرست اداره کل صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل ادامه داد: با توجه به همین مزیت نسبی ضرورت دارد همایش علمی و تخصصی عسل در اردبیل برگزار شود تا شاخصه‌های تولید عسل ناب سبلان به سراسر ایران و جهان معرفی شده و شناسانده شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی استان اردبیل به همراه جمعی از تجار و بازرگانان، اظهار داشت: ‌در این نمایشگاه به توانمندی کشورهای محدود تولید‌کننده عسل در تنوع تولید و عرضه محصولات پی برده و با آنها آشنا شدیم در حالی که در کشورمان عسل به شکل با موم یا بی‌موم و در نهایت درجه به صورت ژله عرضه می‌شود در کشورهای غربی از عسل بیش از صدها محصول فرآوری شده به دست می‌اید که با طعم و مزه خاص می‌تواند بستر اقتصادی و صادرات را فراهم آورد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول