اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد:

ایجاد 8400 کتابخانه در مساجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از وجود 8 هزار و 400 کتابخانه در شبستان مساجد خبر داد و گفت: این تعداد 3 هزار و 400 کتابخانه مخزن‌دار و 5 هزار کتابخانه باز هستند.

ایجاد 8400 کتابخانه در مساجد کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالحسین آل‌محمد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفرهای استانی هیئت نظارت و ارزشیابی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد، بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های محتوایی و رصد نقاط قوت و ضعف دبیرخانه‌های استانی آنان صورت می‌گیرد.
وی از راه‌اندازی 100 کانون تبلیغی جوار مصلاهای کشور تا پایان سال جاری خبر داد و فلسفه و اساس فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را رهنمودهای رهبری در سال 71 در زمینه مقابله با هجوم فرهنگی برشمرد و افزود: رهبری تاکید فرمودند «باید از ظرفیت‌های مساجد در این مسیر بهره برد».
آل‌محمد با اشاره به اینکه تاسیس، توسعه و حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های مساجد ماموریت اصلی این مجموعه است، بیان داشت: سهم توسعه کتابخانه‌های مساجد در سال جاری راه‌اندازی 3 هزار کانون است که تاکنون 50 درصد آن محقق شده و از سهمیه 252 کانون تخصصی در سال جاری بیش از 50 درصد آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه اهتمام دولت نهم و دهم به امور فرهنگی، فرصت مغتنمی را برای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فراهم کرد، افزود: تعداد کانون‌های مساجد کشور از 2 هزار و 200 کانون در آغاز دولت نهم به بیش از 12 هزار کانون تا سال جاری افزایش یافته است.
آل‌محمد همچنین از وجود 3 هزار و 400 کتابخانه مخزن‌دار و 5 هزار کتابخانه باز در شبستان مساجد با هدف دسترسی آسان نمازگزاران به کتاب‌های مورد نیاز خبر داد.
معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت با نگاه دوری از موازی‌کاری دستگاه‌ها در این زمینه را به عنوان بخش دیگری از عملکرد ستاد عالی برشمرد و بیان کرد: اردوی آموزشی اندیشه‌های آسمانی در مشهد و برنامه مقدس سفیران آسمانی از جمله این برنامه‌هاست.
آل‌محمد افزود: در تابستان سال جاری 600 هزار نفر زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت ستاد عالی قرار گرفتند که تقویت خداباوری و دوری از خودباختگی رویکرد اصلی این برنامه‌ها بوده است.
وی در بخش فعالیت‌های قرآنی نیز به ایجاد 400 خانه نور، برگزاری طرح تلاوت نور در 25 هزار مسجد در کشور و توزیع 80 هزار جلد قرآن در مساجد، ساماندهی یک‌هزار جلسه سنتی آموزش قرآن و همکاری در طرح قرآنی 1445 با سیمای معارف و قرآن اشاره کرد.
آل‌محمد با اشاره به اینکه برای غنی‌تر کردن مخازن کتابخانه‌ها 40 میلیارد ریال کتاب در هر سال بین کتابخانه‌های مساجد توزیع می‌شود، گفت: در شش ماه نخست سال جاری 16 میلیارد ریال کتاب عمومی و 15 میلیارد ریال کتاب‌های کمک آموزشی تهیه و توزیع شده است.
وی از راه‌اندازی بیش از یک‌هزار هسته پژوهشی در کشور خبر داد و بیان کرد: بیش از 30 عنوان کتاب بر گرفته از این پژوهش‌ها چاپ شده است.
آل‌محمد راه‌اندازی بیش از 150 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور و طرح توسعه و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی کانون‌های مساجد با عنوان طرح انسجام را از دیگر  برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم، اطلاعات جامعی را از کانون‌ها و فعالان حوزه فرهنگی به دست آوریم.
وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی با هدف پرداختن به تولید و عرضه محصولات دیجیتالی متناسب با فعالیت‌های فرهنگی مسجدی ایجاد می‌شود تا تا بتوانیم از تولیدات فرهنگی بیگانه بی‌نیاز شویم و همچنین درصدد رقابت با محصولات نامطلوب و تحمیلی فرهنگی هستیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول