اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان خبر داد:

فضای کتابخانه‌ای آیسک پایین است/ هر 100 نفر 3 مترمربع

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان گفت: فضای کتابخانه‌ای در شهر آیسک نسبت به هر 100 نفر جمعیت 3 متر مربع است و این بسیار پایین است.

فضای کتابخانه‌ای آیسک پایین است/ هر 100 نفر 3 مترمربع
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فولادی شنبه‌شب در انجمن کتابخانه عمومی شهید انصاری آیسک اظهار داشت: در افق 1404 باید به ازای هر 100 نفر 8 مترمربع فضا داشته باشیم.
وی با اشاره به کمبود نیرو در کتابخانه های شهرستان، افزایش نیرو را وابسته به پارامترهایی از قبیل افزایش زیربنا و اعضای کتابخانه دانست و به ترغیب بیشتر مردم به کتابخانه و عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای تأکید کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان به معرفی و تشریح سند نهضت مطالعه مفید پرداخت و آن را زمینه‌ساز همه برنامه‌های کتابخانه‌ها و در راستای ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید دانست.
فولادی خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توان منابع اطلاعاتی کتابخانه‌ها را افزایش داد.
بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه شهید انصاری آیسک نیز ضمن قدردانی از تلاش کلیه اعضای انجمن در راستای پیگیری مسائل کتابخانه، به مصوبات کمیته برنامه‌ریزی سال 90 استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 60 درصد اعتبار اختصاص یافته اعلام شده است.
حسین خیاط با بیان اینکه در مورد ساختمان کتابخانه آیسک پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر تأسیسات این کتابخانه در حال نصب و راه‌اندازی است.
وی ابراز امیدواری کرد: تا دهه فجر امسال بخش اصلی این کتابخانه به بهره‌برداری برسد.
بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه شهید انصاری آیسک به راه‌اندازی اینترنت پر سرعت در کتابخانه آیسک و برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه اشاره کرد و گسترش اینگونه برنامه‌ها در کتابخانه را نیازمند فضای بیشتری دانست.
خیاط با اشاره به مشارکت خیران در تکمیل ساختمان و تأمین تجهیزات اولیه کتابخانه آیسک، افزود: با پیگیری صورت گرفته تعدادی از خیران در مورد خرید تجهیزات مورد نیاز کتابخانه قول مساعد داده شده است.
وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، به عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه از درآمد شهرداری در سال90  اشاره کرد و از شهرداری آیسک خواست در زمینه واریز هرچه سریع‌تر این مبلغ به حساب کتابخانه اقدام کند.
در پایان این جلسه نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان در مورد تشکیل کمیته ادبی در شهر آیسک قول مساعد داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول