اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ورزش و جوانان شهرستان نیر:

سرانه ورزشی در نیر 1.5 متر مربع از کشور بالاتر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر گفت:‌ هم اکنون سرانه فضای ورزشی شهرستان نیر 1.5 متر مربع از میانگین کشوری بیشتر است.

سرانه ورزشی در نیر 1.5 متر مربع از کشور بالاتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی ممی‌زاده عصر امروز در جلسه تجلیل از ورزشکاران و جوانان منتخب شهرستان نیر اظهار داشت: هم‌اکنون سرانه فضای ورزشی در این شهرستان 2.5 متر مربع است که علاوه بر بالا بودن از میانگین کشوری از میانگین استان اردبیل نیز دو متر بیشتر می‌باشد.
وی با یادآوری این‌که در دولت خدمتگزار احمدی‌نژاد توسعه اماکن ورزشی به معنای حقیقی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از چند طرح ورزشی نیمه‌تمام به نظر می‌رسد این سرانه تا سه متر مربع نیز به صورت میانگین ارتقا یابد.
ممی‌زاده خاطر نشان کرد: امسال بیش از یک هزار و 600 نفر در شهرستان نیر از بیمه ورزشی استفاده می‌کنند و از مزایا و امکانات آن بهره‌مند هستند.
این مسئول با اعلام این‌که سال گذشته نیز دو هزار نفر در حوزه ورزش سازماندهی شدند، اضافه کرد: این میزان ساماندهی و پوشش بیمه‌ای ورزشکاران 10 درصد جمعیت شهرستان نیر را شامل می‌شود که از این لحاظ این شهرستان با توجه به تعداد جمعیت در مقایسه با شهرهای دیگر کشورمان مقام اول را به دست آورده است.
وی ادامه داد: جوانان برومند و ورزشکار این شهرستان در عرصه رقابت‌های ورزشی نیز توانسته‌اند امسال با کسب مدال‌های رنگارنگ درخشش بی‌نظیر داشته باشند که در این باب برنامه‌ریزی‌ها به شکل مستمر برای کسب موفقیت‌های بیشتر ادامه دارد.
به گزارش فارس، رئیس ورزش و جوانان شهرستان نیر گفت: با تشکیل وزارت ورزش و جوانان توجه به نیازهای متفاوت جوانان بیش از گذشته رونق گرفته به گونه‌ای که در سایر حوزه‌ها علاوه بر ورزش به نیازمندی آنها توجه می‌شود.
وی ورزش را عامل مناسب برای سلامت و بروز شایستگی جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب یاد کرد و افزود: ما در مناطق روستایی با خیل جوانان مشتاق به عرصه ورزش برای بهره‌مندی از فرصت‌های سلامت و تندرستی روبه‌رو هستیم که همچنان این روند رو به جلو است.
به گزارش فارس، در شهرستان نمین نیز رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در مراسم تجلیل از اعضای تیم فوتسال موفق شهرستان نمین تصریح کرد: سرانه ورزشی شهرستان نمین با یک متر و 84 سانتی‌متر از میانگین کشوری بالاتر است.
عوض نخست خاطر نشان کرد: ما با پشت سر گذاشتن میانگین کشوری در آستانه رسیدن به استانداردهای جهانی هستیم تا هم در مناطق شهری و هم روستایی بتوانیم یک توسعه حقیقی را در ورزش و رشته‌های مختلف نظاره‌گر باشیم.
وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان را پنج هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ این ورزشکاران در رشته‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند به گونه‌ای که در هشت ماهه اول امسال توانستند بیش از 20 مدال کشوری را در رشته‌های مختلف به دست آورند.
نخست با قدردانی از همت و تلاش ورزشکاران جوان نمین با همکاری انجمن پیشگیری از اعتیاد از ورزش به عنوان عامل سلامت فضای جسم و روح و مبارزه با پدیده‌هایی همچون اعتیاد یاد کرد.
وی اضافه کرد: تیم پیشگیری از اعتیاد شهرستان نمین در مسابقات فوتسال شهرستان نمین که بیش از 20 تیم در آن مسابقات شرکت داشتند بعد از بازی‌های متعدد توانست مقام اول منطقه را به دست آورد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نمین در پایان سخنان خود ادامه داد: ‌ورزش سند ارزشمندی در ارتقای شاخص‌های سلامت و کاستن از روند بیماری و تنبلی جسمی است که هر چه دامنه آن بیشتر و افزون‌تر شود به همان نسبت یک حرکت رو به جلو را نظاره‌گر می‌باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول