اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

سرانه ورزشی 15 صدم برای دختران دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 75 سالن ورزشی داخل مدارس برای دختران استان وجود دارد که سرانه ورزشی 15 صدم برای دختران است.

سرانه ورزشی 15 صدم برای دختران دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی
رسول صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح وضعیت سالن‌های و مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش استان پرداخت.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مکان‌های ورزشی موجود در استان شامل مکان‌های ورزشی دختران، پسران و مشترک است، گفت: در زمینه مکان‌های ورزشی دختران سالن‌های سرپوشیده در اولویت قرار دارد.
صادقی یادآور شد: بهره‌برداری از سالن‌های ورزشی اداره‌های مختلف استان در امر همکاری با آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار دارد که در این راستا در قانون برنامه پنجم صراحت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 سالن ورزشی داخل مدارس برای دختران استان وجود دارد که سرانه ورزشی 15 صدم برای دختران است.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برای هر پنج دانش‌آموز دختر آذربایجان‌شرقی یک متر سالن ورزشی وجود دارد.
وی بیان کرد: 23 مکان ورزشی نیز به صورت مشترک برای دانش‌آموزان استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مجموع برای هر چهار نفر دانش‌آموز استان یک متر فضای آموزشی وجود دارد.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی 160 سالن ورزشی دارد که بیش از 144 هزار مترمربع را شامل می‌شود.
وی همچنین از اجرای طرح‌های مختلف ورزشی در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها بر اساس دستورالعمل و تکلیف کشوری صورت می‌گیرد.
صادقی یادآور شد: تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان در پایان دوره تحصیلی یک رشته ورزشی را به صورت کامل فراگیرند.
رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: رشته‌های طناب‌زنی، ژیمناستیک و شنا از جمله رشته‌هایی هستند که در آموزش و پرورش مقطع ابتدایی آموزش آن دنبال می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول