اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد:

افزایش سرانه ورزشی استان اردبیل به 0.67 مترمربع

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: هم اکنون سرانه ورزشی در استان اردبیل از 0.63 متر مربع به 0.67متر مربع رسیده است.

افزایش سرانه ورزشی استان اردبیل به 0.67 مترمربع
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توفیق کابلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: این سرانه ورزشی تا پایان سال 88 حدود 0.63مترمربع بود که با افتتاح هشت سالن در این مدت به بیش از 0.67 مترمربع ارتقا یافت.
وی با ارایه اهم فعالیت‌های ورزشی تربیت بدنی سابق و ورزش جوانان فعلی تصریح کرد: در سال گذشته ورزشکاران این استان بیش از 609 مقام کشوری کسب کردند که در هشت ماهه اول امسال این تعداد به حدود 351 مقام در رشته‌های مختلف رسیده است.
کابلی خاطرنشان کرد: در مسابقات آسیایی نیز سال گذشته ورزشکاران این استان به تعداد 17 نفر کسب عناوین قهرمانی داشتند که در هشت ماهه اول امسال این تعداد هشت قهرمانی در آسیا است.
این مقام مسئول در مورد حضور ورزشکاران و قهرمانان استان اردبیل در مسابقات بین‌المللی نیز اضافه کرد: سال گذشته ورزشکاران این استان 67 مقام بین‌المللی کسب کردند که در سال‌ جاری تاکنون به هفت مقام رسیده است.
کابلی از قهرمانی 19 نفر از ورزشکاران استان اردبیل در مسابقات جهانی در سال‌ جاری خبر داد و گفت: این تعداد در سال گذشته 15 مقام بوده است.
وی به حضور یک نفر ورزشکار از استان در مسابقات المپیک اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و وزارت ورزش و جوانان و تلاش هیئت‌های ورزشی بتوانیم سهمیه بیشتری را در مسابقات المپیک لندن کسب کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه سخنان خود میزان اعتبارات ورزش استان اردبیل را در سال 88،  2میلیارد و 972 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در سال گذشته نیز بیش از 9 میلیارد و 3 میلیون ریال صرف آماده‌سازی تیم‌ها در قالب هیئت‌های مختلف برای حضور در مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی شد.
وی تصریح کرد: امسال نیز در هشت ماهه نخست بیش از پنج میلیارد و 91 میلیون ریال به‌عنوان اعتبار ورزشی صرف هزینه‌های تربیت بدنی و حوزه فدراسیون‌ها شده است که امیدواریم تا پایان امسال این رقم به بیش از 10 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
کابلی اهم فعالیت‌های عمرانی تربیت بدنی اردبیل را نیز افتتاح هشت سالن ورزشی به اعتبار 75 میلیارد ریال در سال گذشته اعلام کرد و گفت: امسال نیز با تزریق 47 میلیارد ریال بیش از هشت سالن ورزشی را افتتاح کرده و تا پایان امسال تعداد دیگری از سالن‌های نیمه‌تمام را تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌کنیم.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما در قالب سفرهای اول تا چهارم رئیس جمهور پروژه‌های عمرانی خوبی را در استان شروع کردیم به طوری که غیر از دو مورد بقیه پروژه‌های دور اول و دوم سفر که برای این استان مصوب شده بود، عملیاتی و اجرایی شد.
وی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون عملیات احداث سالن دومیدانی استاندارد اردبیل با پیشرفت 77 درصد در مجموعه ورزشی علی دایی در حال احداث است که امسال نیز بیش از 30 میلیارد ریال برای تکمیل آن منظور شده است.
کابلی ادامه داد: از محل مصوبات سفر دوم عملیات احداث استخر استاندارد را نیز در این مجموعه ورزشی پیگیری می‌کنیم که امیدواریم با اخذ مجوز امسال بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه را نیز شروع کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده در مورد احداث کمپ تیم‌های ملی در سرعین اشاره کرد و گفت: برای این منظور بیش از 20 هکتار زمین در اختیار تربیت بدنی قرار گرفته که انتظار داریم وزارت ورزش و جوانان به ساخت این کمپ کمک کنند که در همین ارتباط 5 میلیارد ریال اعتبار نیز به حساب تربیت بدنی استان اردبیل واریز شده است.
کابلی در ادامه سخنان خود از قابلیت این استان برای ساخت پیست اسب‌سواری به‌عنوان مجموعه منحصر به فرد در شمال‌غرب کشور خبر داد و بیان کرد: با مذاکرات و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی قرار است این پیست اسب‌سواری با هدف برگزاری مسابقات کورس در اردبیل با تمام امکانات احداث تا بتوانیم خدماتی را به استان‌های شمال‌غرب کشور در این زمینه ارایه کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای 90 فقره املاک با کاربری کشاورزی سند مالکیت اخذ شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 135 مکان ورزشی دارای سند مالکیت رسمی به نام جمهوری اسلامی ایران است که کار صدور سند برای 10 مورد از املاک نیز در حال اقدام است که امیدواریم تا دو ماه آینده کارهای آن اجرایی و به سرانجام برسد.
مدیرکل سابق تربیت بدنی استان اردبیل به جذب اسپانسر به‌عنوان ضرورت توسعه ورزش استان اردبیل اشاره کرد و  یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده با صاحبان صنایع به ویژه سیمان و شرکت واتا و آتاماشین قرار است کمک‌های آنها به حوزه ورزش جذب شده تا تیم‌های ورزشی این استان در مسابقات مختلف بتوانند با داشتن امکانات مالی به شکل شایسته حضور پیدا کنند.
وی در پایان سخنان خود از همت و تلاش رؤسای تربیت بدنی سابق و هیئت‌های ورزشی استان و مسئولان قدردانی کرد و از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در دو سال متوالی و برگزاری دو دوره مراسم بزرگ پیاده‌روی با خانواده در استان اردبیل در دوران تصدی مسئولیت خود خبر داد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول