اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی، تعالی و بالندگی جامعه می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی جامعه می‌شود
موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مبنای وحدت حوزه و دانشگاه دین مبین اسلام و برخی از آیات مدبرانه قرآن کریم است که باید با توجه به این آیات وحدت بین حوزه و دانشگاه ترسیم و در جامعه عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه موجب تقویت نظام در ابعاد مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه با تدبیر بلند امام خمینی (ره) با نامگذاری روز 27 آذر، سالروز شهادت آیت ‌الله مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه تحقق یافته و باید از این فرصت در راستای آسیب شناسی این حوزه و لزوم وحدت این دو نهاد تاثیر گذار در جامعه بهره گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان یادآور شد: امام در کنار توجه به همه مسائل جهانی به مسائل داخلی کشور نیز توجه داشته و از هر فرصتی برای جامعه راهکاری را مشخص کرده است که وحدت حوزه و دانشگاه نیز از تدابیر بلند امام برای در کنار هم قرار دادن روحانیت و نخبگان جامعه در کنار هم است.
وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی جامعه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب اسلامی نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است که تا کنون عملی شده و پس از این نیز می‌توان با ایجاد وحدت بیشتر، زمینه‌ساز فعالیت‌های مهم و تاثیر گذار در جامعه شد.
متوسلین بر ضرورت اتحاد بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت‌های حوزه برای تعالی و پیشرفت معنوی دانشگاه و از دستاوردهای دانشگاه برای تعالی حوزه بهره گرفت.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره وحدت بین حوزه و دانشگاه را با توطئه‌های مختلف نشانه رفته‌اند، خاطرنشان کرد: گر چه همیشه این دو نهاد در معرض توطئه‌های دشمنان قرار دارند، اما ایجاد وحدت در بین این دو موجب پیشرفت جامعه و بیداری در برابر توطئه‌های دشمنان نظام شده است.   
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان شهادت دکتر مفتح را از توطئه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن وحدت میان حوزه و دانشگاه برشمرد و یادآور شد: تقویت این دو قلب تپنده نظام موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و ایجاد زیرساخت‌های مفید علمی برای کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه باید در حال حاضر با جدیت تمام پیگیری شود، تصریح کرد: باید خط مشی‌های متفاوت بین حوزه و دانشگاه با ارائه راهکارهایی اساسی کمرنگ شده و عواملی را که موجب ایجاد وحدت بیشتر بین این دو حوزه می‌شود تقویت کرد.
متوسلین با اشاره به اینکه نباید تفاوت‌های ظاهری موجب شکاف بین این دو نهاد شود، یادآور شد: زمینه‌های مشترک زیادی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد که باید با بررسی‌های بیشتر این زمینه فراهم شود.
وی وحدت حوزه و دانشگاه را موجب پویایی، تعالی و بالندگی جامعه عنوان کرد و افزود: تقویت بسترهای لازم برای حضور قدرتمند دانشگاه در کنار حوزه و حوزه در کنار دانشگاه موجب بروز خلاقیت جامعه برای طی کردن قله‌های پیشرفت و ترقی می‌شود.    
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نیازمندی اقتصاد جامعه برای هماهنگی با آموزه‌های دینی تاکید کرد: افرادی که در دانشگاه‌ها در راستای پویا کردن اقتصاد جامعه تلاش می‌کنند، اگر این آموخته‌ها را با آموزه‌های دینی هماهنگ کنند موجب پویایی اقتصاد شده و به اسلامی شدن اقتصاد کمک می‌کنند.
وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند طرح‌های مختلف اجتماعی را با آموزه‌های دینی پیوند داده و به کسب و کار حلال که مورد نظر دفتر امور اجتماعی در استان نیز هست، کمک کند.
متوسلین یکی از برنامه‌های طرح تحول اجتماعی را پیگیری کسب و کار حلال در جامعه عنوان کرد و افزود: تلفیق کسب و کار با آموزه‌های دینی موجب بالندگی جامعه می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول