اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وحدت حوزه و دانشگاه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
حجت‌الاسلام محرم تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره بر وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید داشته و با اعلام روز شهادت آیت‌الله مفتح به ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه جامعه عمل پوشانده است.
وی ادامه داد: وحدت کلمه در همه امور از توجهات امام راحل در بخش‌های مختلف جامعه بود که ضروری است این امر در حال حاضر برای پیشرفت جامعه در بخش‌های مختلف پیگیری شود.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی باید وحدت در همه بخش‌های جامعه ساری و جاری باشد، افزود: لزوم وحدت در بین اقشار مختلف جامعه از تاکیدات امام راحل است که باید در حال حاضر نیز با تاکیدات بیشتر در نظر گرفته شود.
وی وحدت میان قوای سه‌گانه، صفوف مختلف مردم و در میان اقشار جامعه را موجب تقویت نظام در برابر توطئه‌های دشمنان برشمرد و اذعان داشت: دشمن همواره در صدد ایجاد اختلاف در بخش‌های مختلف جامعه است که ایجاد وحدت در جامعه این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.
تیموری اختلاف فکری بین شیعه و سنی و اختلاف‌های قومی را از مسیرهای مورد توجه دشمن برای ایجاد تفرقه برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف در جامعه استفاده کرده و برای رسیدن به اهداف خود از آن بهره می‌گیرد.
 نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: تفرقه‌ افکنان میان دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه گاه با تقسیم‌بندی غلط و نادرست میان موضوعات زمینه جدایی را فراهم می‌آورند.
وی با بیان اینکه برخی از دشمنان حوزه را سنتی و دانشگاه را مخالف با دیدگاه‌های اسلامی می‌خوانند، افزود: با تلفیق علوم انسانی با دیدگاه‌های انسانی در دانشگاه‌ها و توسعه زمینه‌های روشنفکری اسلامی در حوزه می‌توان مسیر هر دو نهاد را در یک سو مطابق با آرمان‌های اسلامی و انقلابی مشخص کرد.
تیموری ادامه داد: رفع اختلافات میان حوزه و دانشگاه نیازمند سرمایه‌گذاری انسانی و تعامل گسترده و هم‌اندیشی در هر دو نهاد است.
وی یادآور شد: تولید علم و پیشرفت با بخش‌نامه و شعار صورت نمی‌گیرد و همتی مضاعف در راستای تحقق اهداف والای علمی می‌طلبد.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان تصریح کرد: شهید مفتح که توطئه استعمار را در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با همه وجود احساس کرده بود، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: محبوبیت و مقبولیت شهید مفتح در میان طلاب و دانش‌آموزان موجب شد که او را از آموزش و پرورش اخراج و در سال 1347، به نواحی بد آب و هوای جنوبی ایران تبعید کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول