اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر شورای نگهبان در مازندران:

تعامل علمی زمینه‌ساز وحدت عملی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر شورای نگهبان در مازندران گفت: تعامل علمی و فرهنگی، زمینه‌ساز وحدت عملی حوزه و دانشگاه است.

تعامل علمی زمینه‌ساز وحدت عملی حوزه و دانشگاه است
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: افزایش تعامل علمی در حوزه و دانشگاه موجب تلاقی افکار، اندیشه‌ها و وحدت همه‌جانبه می‌شود.
وی با گرامیداشت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: جدایی حوزه و دانشگاه، توطئه دشمن برای غارت افکار، ایده‌ها و سرمایه‌های این مرز و بوم بوده که با درایت به موقع دانشمندان و علما به سرانجام نرسید.
امام جمعه نکا با اشاره به جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان برای  این نظام، یادآور شد: دشمن با این جنگ نرم می‌خواهد باورهای دینی و اعتقادی را در جامعه از بین ببرد تا بدین وسیله با خالی کردن اعتقادات جامعه به اهداف شیطانی خود برسد.
محمدی لایینی اضافه کرد: راهکار امام با وحدت حوزه و دانشگاه، برای مبارزه با جدایی دین از سیاست بود که اکنون در این باره وحدت واقعی حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و دقیق است که باید توسط علما و دانشمندان به‌درستی بررسی و پیاده شود.
وی خاطرنشان کرد: با تحقق این وحدت، جامعه اسلامی می‌تواند شاهد یگانگی در نیروهای تحصیل‌کرده خود باشد.
امام جمعه نکا گفت: اکنون با برنامه‌ریزی‌های مختلف ضد فرهنگی دشمنان، باید برای ترغیب دانشگاهیان برای استفاده از علمای برجسته و آموزه های دینی بیش از گذشته کار شود.
محمدی لایینی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه شکوفایی هم‌ جانبه علمی و دینی را به دنبال دارد و اگر جوانان ما در کنار توجه به علم آموزی به مسائل دینی و اعتقادی توجه کنند ترفندهای دشمنان هرگز نمی‌تواند بر جامعه و جوانان کارساز باشد.
وی ادامه داد: اگر جوانان و دانشگاهیان ما  به آموزه‌های دینی و تعالیم اسلام گرایش یابند، بسیاری از گرفتاری‌ها، انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی از بین می‌رود.
امام جمعه نکا متذکر شد: اکنون بروز اختلافات خانوادگی، افزایش طلاق، بی‌بندوباری، اعتیاد و... ناشی از بی‌برنامگی دینی در جامعه و عدم توجه دقیق به آموزه‌های دینی در سطوح مختلف است که گاهی بسیاری از کسانی که از علم بالایی نیز برخوردارند نیز گرفتار این مشکلات می‌شوند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: ناهنجاری‌های مختلف در جامعه، بیانگر عدم توجه به دین در
کنار علم آموزی است که باید تقویت شود تا ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یابد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول