اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه:

هرگز به مجلس بر نمی‌گردم

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: به رغم اعتمادی که مردم به نسبت به بنده دارند هرگز به مجلس بر نمی‌گردم.

هرگز به مجلس بر نمی‌گردم
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده چند دوره نماینده بودم و خودم از مجلس بیرون آمدم.
وی با بیان اینکه به رغم اعتمادی که مردم نسبت به بنده دارند هرگز به مجلس بر نمی‌گردم، افزود: براساس این اعتقاد ترجیح دادم یک لایه عقب‌تر بنشینم و نیرو تربیت کنم.
نوبخت خاطرنشان کرد: با جمعی از افراد با سابقه وکالت و دعوت از اساتید دانشگاه تلاش کردیم و حزبی را تشکیل دادیم.
معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت احزاب در کشور، ابراز داشت: نظام برپایه سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه استوار است و مجلس باید قانون وضع کند و این امر درباره احزاب انجام شد.

*دولت قانون احزاب را اجرا کند
وی ادامه داد: در حال حاضر قانون احزاب داریم، اختیارات احزاب مشخص است و دولت باید آن را اجرا کند.
نوبخت با تاکید براینکه وزارت کشور باید مجوز تشکیل احزاب را بدهد، گفت: در یک مقطع وزارت کشور اجازه این امر را داد و در حال حاضر وزارت کشور اجازه نمی‌دهد یا حداقل به فراخی گذشته در را باز نکرده است.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه قوه قضائیه را پشتیبانی کننده احزاب دانست و تصریح کرد: وقتی قرار است عده‌ای را حذف کنند، می‌شود از مسئولان قوه قضائیه نیز استفاده‌هایی صورت بگیرد البته قوه قضائیه مستقل است و با عدالت عمل می‌کند.
وی خواستار تلاش سه قوه برای فعالیت احزاب در کشور شد و بیان داشت: در حال حاضر مشخصاً از قوه مجریه انتظار داریم با توجه به وجود قانون احزاب و مشخص بودن آن در قانون اساسی و در قوانین موضوعه، اجازه فعالیت احزاب را بدهند.

*می‌توان بیش از 45 هزار تومان یارانه داد
نوبخت با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به مردم، اذعان داشت: می‌توان بیش از 45 هزار تومان به افراد داد و از مسئولان دولتی می‌خواهیم این رقم را بیشتر کنند.
معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: با افزایش مبلغ یارانه امکان دارد بدهی ما به مراجعی بیشتر شود و به عده‌ای یارانه پرداخت نشود یا اینکه به افراد دهک‌های بالای جامعه یارانه نداد و به دهک‌های پایین بیشتر داد.
وی با بیان اینکه کاری که باید انجام شود را دولت انجام نمی‌دهد، افزود: دولت به تمام افراد ماهانه 45 هزار تومان می‌پردازد و این مبلغ می‌تواند کمک حال اقشار کم درآمد باشد.
نوبخت به تاثیرگذاری پرداخت یارانه‌ها در انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: اینکه پرداخت یارانه در انتخابات موثر است یا نه، تاثیر آن را باید پس از انتخابات آینده ببینیم اما این امر حداقل با مصوبات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فاصله دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول